فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

تشخيص ناحيه خبرگي براي همكاري در يادگيري ميان عامل هاي همسان با دانش فازي و يادگيري Q

نویسنده (ها)
  • احمد ايماني پور
  • بابك نجاراعرابي
مربوط به کنفرانس دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده همكاري در يادگيري برا ي سيستم هاي چند عامله وقتي عام ل ها از روش هاي يادگيري تقويتي اس ت فاده مي كنند اهميت مي يابد. در چنين محيط هايي عامل ها مي توانند دانش و تجرب ه هاي شخصي خود را به اشتراك بگذارند تا با اقتباس و استفاده از دانش يكديگ ر ، سرعت و سهولت بيشتري در يادگيري پديدآي د . البته اين مقصود به شرطي منطقي و شدني است كه هر عامل از عام ل هاي خبره تر از Q خود و تنها در ناحيه خبرگي آنها دانش كسب كن د . در اين مقاله براي آنكه عام ل هايي با يادگيري Q و دانش فازي د ر كي از خبرگي خود پيدا كنند روشي پيشنهاد مي شود كه در آن هر عامل به موازات جدول Q جدول ديگري را براي ثبت نشانه ي خبرگي ايجاد مي كند و در حين يا د گيري تغيير مي دهد. وجود اين جدول اضافي در نزد عامل ها به آنها كمك مي كند تا به هنگام تركيب دانش از محدوده خبرگي يكديگر اطلاع پيدا كنن د . آزمايش ها نشان مي دهند كه درك عامل ها از خبرگي خود نزديك به واقعيت است و تركيب دانش با استفاده از اين درك بازده بيشتري نسبت به تركيب ساده دانش ها دارد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله