فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

نظریه بازی و یادگیری: حرکت از نقطه تعادل نش به سمت بهینگی پارتو

نویسنده (ها)
  • سیده فاطمه نورانی
  • شیرین میرعابدینی
مربوط به کنفرانس بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی انجمن کامپیوتر ایران
چکیده با توجه به اهمیت حوزه یادگیری و آموزش، شاهد به کارگیری علوم مختلف در این حوزه هستیم. در این مقاله از دیدگاه نظریه بازی به محیط یادگیری نگاه خواهیم داشت. با توجه به اهمیت نقطه تعادل نش و بهینگی پارتو در نظریه بازی‌ها،با استفاده از داده‌های یک محیط مشارکتی پویا، به بررسی میزان فعالیت یادگیرندگان در این نقاط خواهیم پرداخت. محیط مشارکتی‌ایی که داده‌های آن در این تحقیق استفاده شده است، بر پایه نظریه بازی طراحی و پیاده سازی شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که در محیط یادگیری، دستاورد بیشتر در بهینگی پارتو دانشجویان را به بازی بیشتر در این نقطه نسبت به تعادل نش راغب نموده است.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله