فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

راهکاری برای ارزیابی محتوای الکترونیکی براساس تحلیل برچسب‌ها

نویسنده (ها)
  • احمد کاردان
  • شبنم تیموری
مربوط به کنفرانس هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده در محیط¬های الکترونیکی، به خصوص وبگاه¬ها، محتوا از اهمیّت خاصی برخوردار است. بدین معنی که امروزه محتوای وب بهترین بستر برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه است. افزایش اهمیت محتوا از دو جنبه قابل بررسی است: اولاً از دیدگاه موتورهای جستجو و ثانیاً از منظر کاربران. در حین جستجو، موتور¬ها در یافتن محتوای با کیفیت از کلمات کلیدی داده شده استفاده می‌کنند و این مهم¬ترین عامل برای امتیازبندی آن¬ها است. کاربران نیز در سراسر دنیا به دنبال اطلاعات با کیفیت و به بیان دیگر در پی محتوای جامع‌تری هستند. اضافه کردن کلمات کلیدی اثربخش روشی است که توسط خبرگان بازاریابی اینترنتی استفاده می¬شود. در این پژوهش ما با بررسی برچسب¬های الصاق شده توسط کاربران، محتوا را ارزیابی می¬کنیم. هر چه یک محتوا کامل¬تر باشد، تشخیص مفاهیم کلیدی آن توسط کاربران و موتور های جستجو دقیق‌تر است. در این مقاله برای هدف مذکور یک معماری و یک الگوریتم ارزیابی پیشنهاد شده است که پیاده‌سازی و آزمون آن در سیستم آموزش الکترونیکی صورت گرفته و نتایج بدست آمده برای بررسی صحت کار به صورت نمودار و جدول در این مقاله ارائه شده است. راهبرد رفع ابهام مفهوم کلمات مبتنی بر پایگاه داده لغوی WordNet، برای تشخیص میزان صحت برچسب‏های کاربر در مقایسه با موارد تعیین شده توسط خبره در نظر گرفته شده است. در پایان حاصل ارزیابی بانظر فرد خبره مقایسه شد و نتائج حاصل نشانه از صحتو دقّت راهکار پیشنهادی دارد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله