فا   |   En
Login
مشاهده‌ مشخصات مقاله

بررسی روش‌های پیش‌بینی ریزش مشتریان در سازمان‌ها

Authors
  • سید محمد سینا میرعبدالباقی
  • بهار فراهانی
Conference سومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی
Abstract امروزه با توجه به تعداد زیاد شرکت‌های رقیب در حوزه‌های مختلف صنعت و خدمات، و رقابتی شدن هر چه بیشتر کسب‌وکارها، ریزش مشتریان از یک فراهم‌کننده خدمت یا محصول به فراهم کننده دیگر تبدیل به دغدغه جدی برای صاحبان کسب‌وکار شده است. با توجه به اینکه مشتریان در معرض انبوه تبلیغات و پیشنهادات جذاب از سوی کسب و کارهای رقیب هستند، می‌توان با توجه به رفتار و ویژگی‌های مصرف کننده قبل از وقوع ریزش به شناسایی مشتریانی که احتمال ریزش بالایی دارند پرداخت و با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و ارائه دادن پیشنهاداتی آن‌ها را حفظ نمود. در بازاریابی همه بر این امر توافق دارند که حفظ یک مشتری از جذب یک مشتری جدید بسیار کم هزینه‌تر است. از این رو این مقاله به معرفی فازهای مختلف رویکرد پیش‌بینی مشتری ریزشی پرداخته است. در ادامه روش‌های گذشته به کار گرفته شده برای پیش‌بینی در سازمان‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شده و ویژگی‌های هر یک مطرح گردیده است.
قیمت
  • برای اعضای سایت : 100,000 Rial
  • برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
  • برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial

خرید مقاله