فا   |   En
Login
مشاهده‌ مشخصات مقاله

شناسایی سرویس‌ها با محوریت مدل اهداف و مدل فرآیند‌های کسب و کار

Authors
  • محمدجواد امیری
  • امیر محمدزاده لاجوردی
Conference هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
Abstract شناسایی سرویس اولین و اصلی‌ترین گام در توسعه سرویس‌گرا می‌باشد. در این مقاله به معرفی روشی برای شناسایی سرویس‌ها با استفاده از مدل اهداف و مدل فرآیندهای کسب و کار پرداخته شده است. بر این اساس، ابتدا مدل فرآیندهای کسب و کار وضعیت موجود سازمان با استاندارد BPMN2.0 و همچنین مدل اهداف با روش GBRAM ایجاد می‌گردد. در ادامه با تحلیل سازمان و در نظر گرفتن ملاحظات نرم‌افزاری، مدل فرآیندهای کسب و کارِ سیستمِ مطلوب ترسیم می‌شود. با مدل کردن ارتباط اهدافِ موجود در مدل اهداف و استفاده از ارتباط وظایف موجود در مدل فرآیندهای کسب و کار، پس از طی چند گام ماتریس وظیفه-وظیفه استخراج می‌گردد که با اعمال خوشه بندی بر آن با استفاده از ابزار Bunch و تابع هدف Turbo-MQ سرویس‌های فناوری شناسایی می‌گردند. توجه به معیار استفاده مجدد، استفاده از اهداف و فرآیندهای کسب و کار به صورت توامان، شناسایی خودکار سرویس‌ها و توجه به سرویس‌های فناوری به جای سرویس‌های کسب و کار، برتری‌های این روش نسبت به روش‌های مشابه می‌باشد که نتیجه حاصل از این روش در یک مورد مطالعه واقعی بیان‌گر این برتری‌ها می‌باشد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : 100,000 Rial
  • برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
  • برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial

خرید مقاله