فا   |   En
Login
مشاهده‌ مشخصات مقاله

مدلسازی پاسخگویی مشتریان در بازاریابی مستقیم با استفاده از تکنیک‌های داده کاوی

Authors
  • مریم دانشمندی
  • مرضیه احمدزاده
Conference هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران ‫
Abstract شناسایی مشتریانی که احتمال دارد به تبلیغات بازاریابی واکنش نشان دهند مبحث بسیار مهمی در بازاریابی مستقیم می باشد. برای اینکه بتوانیم تصمیم بگیریم تبلیغات برای کدام یک از مشتریان بایستی ارسال شود، مشتریان به دو گروه مشتریان پاسخگو و غیر پاسخگو تقسیم می شوند. شناسایی این دسته از مشتریان مزیت های بسیاری برای کسب و کار ها ایجاد می نماید به طور مثال با شناسایی مشتریان پاسخگو و ارسال تبلیغات تنها به این دسته از مشتریان، هزینه بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد همچنین ارسال تبلیغات به این دسته از مشتریان باعث افزایش سودآوری شرکتها می شود ودر نهایت باعث می شود که مشتریان غیر پاسخگو از هجوم تبلیغات ناخواسته در امان بمانند.امروزه یکی از روشهای شناسایی مشتریان پاسخگو استفاده از روشهای داده کاوی می باشد.در این مقاله هدف ما این است که با مقایسه مدلهای مختلف داده کاوی بر روی یک مجموعه داده واقعی به بهترین مدلی دست پیدا کنیم که از دقت و کارایی بالاتری نسبت به بقیه مدلها برخوردار باشد بنابراین با اعمال مدلهای مختلف درخت تصمیم و شبکه عصبی بر روی مجموعه داده به مقایسه کارایی این مدلها پرداختیم ودر نهایت به این نتیجه رسیدیم که درختهای تصمیم بر روی این مجموعه داده از کارایی بالاتری برخور دار هستند.
قیمت
  • برای اعضای سایت : 100,000 Rial
  • برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
  • برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial

خرید مقاله