فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

آناليز احساسات در توييتر با ارائه رويکرد ترکيبي نوين با استفاده از درخت تصميم CART و روش‏هاي مبتني بر واژه

نویسنده (ها)
  • نصیر طیرانی نجاران
  • اسد صاحب علم
  • الیاس عاملی بافنده
مربوط به کنفرانس بیست و چهارمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده شبکه‏‌هاي اجتماعي، پنجره‏اي رو به اجتماعات مجازي مي‏‌گشايد که در آن کاربران نظرات خود را بيان مي‏کنند. توييتر همواره به عنوان يک منبع غني از عقايد و احساسات شناخته مي‏شود. هدف تحليل احساسات، دسته‏‌بندي و تعيين قطبيت کلمات به احساسات مثبت، منفي و خنثي است؛ که به کمک آن مي‏توان عقايد منتشر شده حول يک موضوع خاص را شناسايي کرد. چالش اصلي، افزايش دقت دسته‏‌بندي و مقابله با پراکندگي داده‏‌ها مي‏باشد. گاهي عدم دسته‏‌بندي صحيح توييت‏‌ها باعث افزايش غيرعادي توييت‌‏هاي نامرتبط مي‏‌شود که اين امر دسته‏‌بندي اشتباه توييت‏‌ها را در پي دارد. متن‏کاوي به عنوان راهکار مهمي براي حل مسائل ذکر شده مطرح شده است. در اين مقاله رويکردي نوين جهت تحليل احساسات در توييتر بيان شده است. نوآوري ارائه شده شامل معرفي يک لغت نامه پيشنهادي مربوط به رشته مهندسي کامپيوتر، ليست رفع ابهام از اين حوزه، رويکرد ترکيبي با استفاده از درخت تصميم CART (روش يادگيري ماشين) و الگوريتم SentiStrength (روش مبتني بر واژه) جهت تحليل دقيق‏ احساسات مي‏باشد. نتايج پياده‏سازي در تشخيص نوع قطبيت احساسات در اغلب شاخص‏ها بهبود دسته‏‌بندي را نشان مي‏‌دهد. همچنين بهينه‏‌سازي ليست انتخابي منجر به غربال صحيح توييت‏‌هاي مرتبط گرديده که باعث دقيق‌‏تر شدن ورودي برنامه جهت پردازش نهايي شده است.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله