مشاهده مشخصات مقاله
آناليز احساسات در توييتر با ارائه رويکرد ترکيبي نوين با استفاده از درخت تصميم CART و روشهاي مبتني بر واژه
Authors |
-
نصیر طیرانی نجاران
-
اسد صاحب علم
-
الیاس عاملی بافنده
|
Conference |
بیست و چهارمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
شبکههاي اجتماعي، پنجرهاي رو به اجتماعات مجازي ميگشايد که در آن کاربران نظرات خود را بيان ميکنند. توييتر همواره به عنوان يک منبع غني از عقايد و احساسات شناخته ميشود. هدف تحليل احساسات، دستهبندي و تعيين قطبيت کلمات به احساسات مثبت، منفي و خنثي است؛ که به کمک آن ميتوان عقايد منتشر شده حول يک موضوع خاص را شناسايي کرد. چالش اصلي، افزايش دقت دستهبندي و مقابله با پراکندگي دادهها ميباشد. گاهي عدم دستهبندي صحيح توييتها باعث افزايش غيرعادي توييتهاي نامرتبط ميشود که اين امر دستهبندي اشتباه توييتها را در پي دارد. متنکاوي به عنوان راهکار مهمي براي حل مسائل ذکر شده مطرح شده است. در اين مقاله رويکردي نوين جهت تحليل احساسات در توييتر بيان شده است. نوآوري ارائه شده شامل معرفي يک لغت نامه پيشنهادي مربوط به رشته مهندسي کامپيوتر، ليست رفع ابهام از اين حوزه، رويکرد ترکيبي با استفاده از درخت تصميم CART (روش يادگيري ماشين) و الگوريتم SentiStrength (روش مبتني بر واژه) جهت تحليل دقيق احساسات ميباشد. نتايج پيادهسازي در تشخيص نوع قطبيت احساسات در اغلب شاخصها بهبود دستهبندي را نشان ميدهد. همچنين بهينهسازي ليست انتخابي منجر به غربال صحيح توييتهاي مرتبط گرديده که باعث دقيقتر شدن ورودي برنامه جهت پردازش نهايي شده است. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|