مشاهده مشخصات مقاله
بهبود عملکرد سیستمهای پیشنهاددهنده با استفاده از فرهنگ ملی شخص خریدار
نویسنده (ها) |
|
مربوط به کنفرانس |
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
با گسترش روزافزون صنعت تجارت الکترونیک و به تبع آن مواجهه با حجم رو به رشد کالاهای عرضه شده، سیستم¬های پیشنهاد دهنده نقش حیاتی را در کمک به خریدار برای هرچه سریع¬تر نزدیک شدن به هدف خود، ایفا می¬کنند.در صنعت تجارت الکترونیک، با طیف وسیعی از خریداران از کشورهای مختلف، با فرهنگ¬های متفاوت روبرو هستیم.بر اساس مطالعات، مصرف-کنندگان با فرهنگ¬های متفاوت، دارای رفتارهای متفاوتی در هنگام خرید بوده و نسبت به خرید محصولات نامتناسب با فرهنگ خود بی میل هستند. درنتیجه فرهنگ ملی در تعیین رفتار مشتری بسیار مؤثر است.بر همین اساس در این مقاله با استفاده از ابعاد فرهنگی کشور شخص خریدار به عنوان معیاری برای تشخیص نیاز خرید کاربر، در کنار معیارهای تأثیرگذار دیگر، بهره جسته¬ایم. برای این منظور از ابعاد فرهنگی هافستد که به صورت گسترده در مطالعات و کاربردهای بازاریابی به کار برده می¬شود استفاده کرده¬ایم و سیستم پیشنهاد دهنده¬ای را طراحی کرده¬ایم که بر اساس ابعاد فرهنگی کشور شخص خریدار پیشنهادات خود را ارائه می¬دهد. با توجه به نتایج آزمایشات انجام شده با استفاده از این سیستم بر روی داده¬های واقعی و مقایسه¬ با سیستم-های پیشنهاد دهنده رایج، می¬بینیم که سیستم پیشنهاد دهنده مبتنی بر فرهنگ بسیار کاراتر عمل می¬کند. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|