فا   |   En
Login
مشاهده‌ مشخصات مقاله

بهبود عملکرد سیستم‌های پیشنهاددهنده با استفاده از فرهنگ ملی شخص خریدار

Authors
  • محبوبه زردشت
  • حدیث جواهری
Conference هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران ‫
Abstract با گسترش روزافزون صنعت تجارت الکترونیک و به تبع آن مواجهه با حجم رو به رشد کالاهای عرضه شده، سیستم¬های پیشنهاد دهنده نقش حیاتی را در کمک به خریدار برای هرچه سریع¬تر نزدیک شدن به هدف خود، ایفا می¬کنند.در صنعت تجارت الکترونیک، با طیف وسیعی از خریداران از کشورهای مختلف، با فرهنگ¬های متفاوت روبرو هستیم.بر اساس مطالعات، مصرف-کنندگان با فرهنگ¬های متفاوت، دارای رفتارهای متفاوتی در هنگام خرید بوده و نسبت به خرید محصولات نامتناسب با فرهنگ خود بی میل هستند. درنتیجه فرهنگ ملی در تعیین رفتار مشتری بسیار مؤثر است.بر همین اساس در این مقاله با استفاده از ابعاد فرهنگی کشور شخص خریدار به عنوان معیاری برای تشخیص نیاز خرید کاربر، در کنار معیارهای تأثیرگذار دیگر، بهره جسته¬ایم. برای این منظور از ابعاد فرهنگی هافستد که به صورت گسترده در مطالعات و کاربردهای بازاریابی به کار برده می¬شود استفاده کرده¬ایم و سیستم پیشنهاد دهنده¬ای را طراحی کرده¬ایم که بر اساس ابعاد فرهنگی کشور شخص خریدار پیشنهادات خود را ارائه می¬دهد. با توجه به نتایج آزمایشات انجام شده با استفاده از این سیستم بر روی داده¬های واقعی و مقایسه¬ با سیستم-های پیشنهاد دهنده رایج، می¬بینیم که سیستم پیشنهاد دهنده مبتنی بر فرهنگ بسیار کاراتر عمل می¬کند.
قیمت
  • برای اعضای سایت : 100,000 Rial
  • برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
  • برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial

خرید مقاله