انجمن کامپیوتر ایران

برای عضویت کلیک کنید

آرشیو مقالات

عنوان مقاله نویسنده(ها) مربوط به کنفرانس چکیده خرید مقاله
رضا جوانمرد علی تپه, محمد مهدی عبادزاده, مجتبی ایمانی, مصطفی امینی
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
منیره حسینی صیادنورد, مرجان عبدچیری
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
ندا رهبر
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
جواد عباسی آقاملکی, علیرضا احمدی‌فرد
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
مهدی حاجی‌زاده, محمدصادق هل‌فروش, محمدجواد دهقانی
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
زهرا میرمحمدی, سعادت پورمظفری, کوروش منوچهری
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
حمید محمد تقی‌زاده, حسین نظام‌آبادی پور, سعید سریزدی
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
فرزاد کیانی, سجاد یاری, حمیدرضا طهماسبی‌راد
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
امین زارع, روح‌الله تقی‌زاده, منصور ذوالقدری جهرمی
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
منصور ولی, ایمان اسمعیلی, سیدعلی سیدصالحی
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
بهمن مددی, علیرضا جلفایی, علی عطاران, سوده نیکان
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
امیررضا مهجوریان, فریدون شمس
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
حمید خردادی آستانه, مهرگان مهدوی, محمد حسن خوب‌کار
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
پیمان صبوری, سیدمحمد مرتضوی, سیدمحمد علی قرشی
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
معصومه بورجندی, امیرمسعود افتخاری‌مقدم
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
رضا قادری
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
هادی صدوقی یزدی
اولین کنگره فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با رویکرد به‌زیست شهروندان
هدف از ارائة اين مقاله آشكارسازيِ هدف در صحنه با تبديلِ بهينة فضاي رنگ هدف و زمينه است. فضاي رنگ تصوير به يك فضاي جديد با استفاده از الگوريتم هايِ PSO و GA تبديل مي شود بنحوي كه الگوهاي يادگيري هدف و زمينه به بهترين كارايي در جداسازي برسند . براي ارزيابيِ جداسازي از معيارِ خوشه بندي استفاده مي شود. فضاي تبديلِ رنگِ بهتر منجر به ايجاد دو خوشة هدف و غيرِهد فِ فشرده و دور از هم مي شود كه به عنوان تابع برازشِ الگوريتمهايِ جستجو استفاده مي شود. در فضاي جديدِ بدست آمده تابع توزيع گوسيِ هدف و غيرِهدف بدست مي آيد و با استفاده از طبقه بند بيز تعيين هدف از غيرِ هدف ممكن مي شود. با استفاد ه از روش پيشنهادي هدف از زمينه در رديابي گلايدر بخوبي جدا مي شود و فاصلة الگوهاي آزمون از زمينه نسبت به فضاي اولية 28% بهتر می شود.
سیداحمد جکیان طوسی, رضا سعیدی
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران ‫
این مقاله به ارائه يك مدل تراز بندی جدید برای ساخت پیکره‌های موازی دو‌زبانی انگليسي-فارسي پرداخته است. در حالت کلی چارچوب پيشنهادي، غیر وابسته به زبانهاي مبدا و مقصد بوده و از آن می توان برای تولید پیکره موازی، برای هر جفت زبان ديگري نيز استفاده کرد. نتايج بدست آمده از پياده‌سازي‌ها نشان داده است که بکاربردن ویژگیهای زبانی و غیر زبانی به صورت توامان، عملکرد سیستم را تا حد قابل قبولی بهبود خواهد بخشید. در اين مقاله اين بررسي نيز صورت ميگيرد كه توجه به وي‍ژگي‌هاي طولي، ترجمه تحت اللفظي و شباهت دستوري به صورت مستقل يا تركيبي چه اثری بر روي كيفيت نتايج مي‌گذارد. همچنين بكارگيري طبقه‌بندهاي چند گانه در تشخيص نوع ترازبندي به عنوان يكي از شاخص‌هاي اصلي سيستم مطرح است. از ويژگيهاي ديگر اين روش، قابليت ارتقاء مدل از طريق گنجاندن خصوصياتي (در بدنه بردارهاي ورودي) مي باشد كه ممكن است در آينده براي تشخيص بهتر نوع ترازبندي مورد توجه قرار گيرند. با اين حال، چالش اساسي مدل ما و بسياري از روشهاي پيشين وجود سلايق متنوع در ترجمه متون است كه سبب توليد جملاتي مي‌گردد كه مشابهت آنها با متن اصلي درحد معنا بوده و تنها قابل درك و تشخيص براي انسان مي‌باشد اين مساله كار را براي استخراج جفت عبارات معادل، بسيار سنگين مي‌نمايد.
فاطمه فتحی‌نژاد
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران ‫
این مقاله به طراحی کنترلگر برای مسأله ناوبری ربات می¬پردازد. در ناوبری ربات معمولاً مدل کاملی از محیط در دسترس نیست، لذا فرمان کنترلی با توجه به داده¬های محلی جمع آوری شده توسط حسگرهای ربات تولید می¬شود. استفاده از یادگیری با ناظر برای تنظیم کنترلگر دارای چالش¬های جدّی همچون ناسازگاری داده¬ها و خطای زیاد آن¬ها می¬باشد. لذا با توجه به قابلیت¬های روش یادگیری تقویتی که در آن تنها با استفاده از یک سیگنال تقویتی اسکالر آموزش صورت می¬گیرد، محققین از آن برای ناوبری ربات استفاده کرده¬اند. این مقاله یک ایده جدید جهت ترکیب یادگیری باناظر و یادگیری تقویتی برای تسريع در روند فرايند يادگيري ربات¬ها و بهبود کيفيت آموزش ارائه می¬دهد. در فاز اول داده¬های آموزشی توسط ناظر در محیط جمع¬آوری می¬شوند و با کمک این داده¬ها و استفاده از روش یادگیری باناظر یک کنترلگر مرتبه صفر را تنظیم نموده¬ایم. بعد از این در فاز دوم پارامترهای تالی کنترلگر را با استفاده از روش یادگیری سارسای فازی (FSL) که یک الگوریتم یادگیری تقویتی فازی با معماری نقاد-تنها است تنظیم نموده¬ایم. محيط¬هاي آموزش و تست در شبيه ساز KIKS فراهم شده است. نتايج شبيه سازي حاكي از عملكرد مناسب روش یادگیری ترکیبی در مقایسه با یادگیری باناظر و FSL می¬باشد.
1 51 52 53 54 55 56 57 143