عنوان مقاله | نویسنده(ها) | مربوط به کنفرانس | چکیده | خرید مقاله |
---|---|---|---|---|
راهبه نیارکی اصل
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
سیدصابر بنیهاشمیان
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
مریم اسدی, محمد مهدی همایونپور
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
سیده زهرا اسکندری
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
پیام موسیزاده, علی یزدیان, مهرداد روانشاد
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
وحیده کیخا, حیات خوبیپور, حسن رضایی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
محمد علی باقری
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
ملیحه جهانی, مریم رحمانینیا, عباس عسکری
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
علی محمد زارع بیدکی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
علی غفاری, مهدی گلسرختبار امیری, سعید رسولی هیکلآباد, رامین علی آبادیان
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
علیاصغر بهمنش
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
سولماز عبدالهیزاد, کریم صمد زمینی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
منصور اسدی فرد, جمشید شنبهزاده, محمدشهرام معین
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
سیدمصطفی چادردوزان, حسین دلداری, حامد زجاجی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
داریوش علیمرادی, مریم حسنزاده
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
نهان¬کاوی فراگیر تصاویر، کشف پیام مخفی در تصویر، مستقل از روش تزریق پیام مخفی است. محتوی تصویر به کار گرفته شده می¬تواند نقش مهمی در موفقیت نهان¬کاوی داشته باشد که تاکنون در تحقیقات انجام شده توجه چندانی به آن نشده است. اساسی¬ترین ویژگی هر تصویر بافت¬نگار آن است. اگر برای هر تصویر، یک تصویر معادل با تعداد رنگ کاهش یافته m ایجاد شود، بافت¬نگار آن بافت¬نگار کوانتیزه شده به m رنگ نامیده می¬شود. مقایسه بافت¬نگارهای کوانتیزه شده به تعداد رنگ مختلف می-تواند تغییرات جزئی حاصل از تزریق پیام به تصویر را آشکار سازد. در این مقاله اثر اختلاف واریانس جفت بافت¬نگارهای کوانتیزه بر نهان¬کاوی فراگیر بررسی شده است. نتایج نشان می¬دهد که در تصاویری که اختلاف واریانس بافت¬نگارهای اصلی و کوانتیزه آنها بیشتر است، احتمال شکست نهان¬کاوی فراگیر افزایش می¬یابد. این شکست در تصاویر حامل پیام مخفی مشهودتر است. با افزایش این اختلاف واریانس، مقادیر معیارهای ارزیابی نهان¬کاوی نسبت به یکدیگر واگراتر خواهد شد. این بدین معنی است که تأثیر عوامل دیگر مستقل از اختلاف واریانس در تصاویری که اختلاف واریانس زیاد است، بیشتر است. این تحقیق روی تصاویر خاکستری JPEG صورت گرفته است.
|
||
زهرا قٌرﱠتی, محمد مهدی عبادزاده
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
در این مقاله الگوریتمی جدید جهت آموزش شبکه عصبي برپایه روش نیوتن ارائه شده است. الگوریتم پیشنهادی با وجوداینکه در دسته الگوریتم¬های آموزش نیوتنی قرار می گیرد ولی نیازی به محاسبه مستقیم معکوس ماتریس هسین ندارد که علاوه بر کاهش هزینه محاسباتی، روش مذکور در صورتی که ماتریس بدست آمده منفرد باشد کارآ است.از مزایای آن این است که بر خلاف الگوریتم¬های رایج در آموزش شبکه های عصبي پیشرو مانند الگوریتم انتشار رو به عقب که بسیار وابسته به مقادیر اولیه پارامترهای آموزشی خود می باشند وابسته به مقادیر اولیه پارامترهای خود نبوده و می توان الگوریتم را به صورتی تنظیم کرد که از یک شیوه خود تطبیقی جهت تنظیم پارامترهایش استفاده کند.از روش پیشنهادی برای تقریب تابع و مقایسه آن با الگوریتم انتشار رو به عقب و بعضی از انواع آنو الگوریتم لونبرگ مارکوارت استفاده شده است.
|
||
وحید فتحی
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
شبکهی عصبی تابع پایهی شعاعی (RBF) به دلیل سادگی تخمین پارامترهای شبکه و ویژگی تعمیمپذیری آن به طور گسترده در مسائل دستهبندی و درونیابی به کار گرفته میشود. در این مقاله استفاده از الگوریتم بهینهسازی گروه ذرّات (PSO) در آموزش سه مرحلهای شبکهی تابع پایهی شعاعی ارائه شده است. در روش ارائه شده از روشی جدید بر مبنای الگوریتم بهینهسازی گروه ذرّات برای تعیین مراکز واحدهای لایه میانی شبکه، از روش نزدیکترین k همسایه (kNN) برای تعیین پهنای آنها و از تندترین کاهش بهینه(OSD) برای تعیین اوزان شبکه در کنار تعیین نرخ بهینهی یادگیری (OLR) در آموزش آن استفاده شده است. روش مذکور برای دستهبندی پنج مسألهی نمونه از پایگاه دادهی پروبن1 به کار برده شد و نتایج حاصل با روش آموزش سه مرحلهای دیگری مقایسه شده است. نتایج بدست آمده دقت بالاتر و انحراف کمتری را در پاسخها نشان میدهند.
|
||
|
|
|
||
ساجده امینی, ناصر نعمتبخش
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
وسایل¬نقلیه برای شناخت محیط اطراف خود، نیازمند تبادل پیام هستند و به¬همین منظور از شبکه¬های اقتضایی حمل¬ونقل استفاده می¬کنند. این گونه پیام¬ها در تصمیم¬گیری¬هایی مؤثرند که می¬توانند باعث مرگ وزندگی شوند. بنابراین وجود سطوحی از اعتماد میان فرستنده و گیرنده¬ی پیام¬، عاملی اجتناب ناپذیر تلقی می¬گردد. در این مقاله مدلی برای اعتماد معرفی می¬شود که با مدل¬های مدیریت اعتماد موجود تفاوت دارد و اعتماد را به عنوان یک مشخصه¬ی مشترک در گروه مورد مطالعه قرار می¬دهد. مدل پیشنهادی برای مدل¬سازی اعتماد از منطق ذهنی نیز بهره¬ می¬برد.در این مدل، برای تعیین درجه¬ی عضویت هر وسیله¬نقلیه در گروه، میزان توانایی آن در شناسایی صحیح رویدادها به عنوان فاکتوری مهم معرفی و مدنظر قرار می¬گیرد.برای ارزیابی راهکار پیشنهادی، الگوی رانندگی در یک شهر کوچک شبیه¬سازی شده است. نتایج اعمال این مدل بر روی محیط شبیه¬سازی شدهنشان می¬دهد که تشخیص رفتار وسیله¬نقلیه¬ی مهاجم زمانی که از مدل اعتماد پیشنهادی برای محاسبه¬ی مقدار اعتماد استفاده می¬شود سریع¬تر از حالتی است که سایر مدل¬های اعتماد مورد بهره¬برداری قرار می¬گیرند. راهکار پیشنهادی می¬تواند مبحث اعتماد در میان گروه¬های موجود در محیط را آن¬طور که شایسته است، مدیریت نماید.
|
||
معصومه محمدنژاد, مهرگان مهدوی
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
سامانه¬های توصیه¬گر در زمینه¬های مختلف، براساس نوع داده¬ها و روش¬هایی که برای پالایش اطلاعات استفاده می¬کنند، پیشنهادهایی با کیفیت¬های متفاوت تولید می¬کنند. مدل ارائه شده در این کار یک مدل انعطاف¬پذیر است که می¬تواند انواع متفاوتی از داده¬ها را به عنوان ورودی دریافت کرده و دیدگاه¬¬های پیشنهاددهی مختلف را پشتیبانی کند. در روش پیشنهادی، داده¬ها به شکل یک گراف دو لایه مدل میشوند، در یک لایه گردشگران و در یک لایه تورهای مسافرتی در نظر گرفته می¬شوند. سه نوع ارتباط بین گرهها وجود دارد که از طریق دریافت همبستگی تورها، همبستگی گردشگران و همبستگی گردشگران و تورها تشکیل می¬شود. اگر فقط اتصالات بین تورها استفاده شود، دیدگاه مبتنی بر محتوی حاصل می¬شود؛ اگر سایر اتصالات استفاده شود، دیدگاه مبتنی بر همکاری گروهی به دست می¬آید و اگر تمام اتصالات برای ارائه پیشنهادها استفاده شود دیدگاه ترکیبی حاصل می¬شود. با انتخاب هر یک از دیدگاه¬های پیشنهاددهی در گراف دو لایه، الگوریتم انتشار فعال¬سازی B&B برای استخراج روابط تراگذری گردشگر هدف با تورها استفاده می¬شود. نتایج حاصل از ارزیابی¬ها توسط معیار F-measure نشان می-دهد که کیفیت پیشنهادها به طور قابل توجهی نسبت به روش¬های پیشنهاددهی استاندارد یعنی روش مبتنی بر همکاری گروهی و مبتنی بر محتوی بالاتر است.
|