انجمن کامپیوتر ایران

برای عضویت کلیک کنید

آرشیو مقالات

عنوان مقاله نویسنده(ها) مربوط به کنفرانس چکیده خرید مقاله
سعید پارسا, فرشته آزادی پرند
یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
آرش عندليب, محمد‌رضا ذاکری نسب, محمد مهدی کرامتی, محمد‌حسين رهبان
یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
نسترن برنجیان, سعید صدری, رسول امیر فتاحی
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
ردیابی حرکت با روش مش دو بعدی بر مبنای ایجاد یک شبکه مش بر روی تصویر و اجازه تغییر شکل به هر سلول مش در فاصله هر دو فریم متوالی با الزام به پیوستگی مش می‌باشد. بنابراین این روش بسیاری از اغتشاشات روش بلوکینگ که در جبران حرکت و یا ردیابی حرکت با روش تطبیق بلوک معمول می باشند را به طور مؤثری حذف می‌کند. در مدل‌های مش یکنواخت، الزام به پیوستگی ساختار مش در کل فریم تصویر می‌باشد، در صورتی که واضح است چنین چیزی در مرزهای همپوشانی اشیاء مناسب نیست. برای فائق آمدن بر چنین محدودیتی، روش مش وفقی که در آن الگوریتم‌های شناسایی نواحی‌ای از پس زمینه که در فریم بعدی پوشانده خواهند شد (background to be covered-BTBC) و نواحی ای که انجام جبران حرکت در مورد آن‌ها نشان دهنده عدم پیوستگی در حرکت استmodel failure-MF ) ) بکار گرفته می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مدل مش یکنواخت، یک مجموعه مشخص از نقاط که در واقع نقاط گوشه سلول‌های ساختار مش هستند در کلیه فریم‌های دنباله تصاویر ویدئویی دنبال می‌شوند و واضح است که در نواحی‌ای که اشیاء با یکدیگر همپوشانی کرد ه‌اند و یا بعضی اشیاء در حال خروج از صحنه تصویر و بعضی دیگر در حال ورود به صحنه تصویر هستند، این روش کارایی خود را از دست می‌دهد. در حالی که در روش مش وفقی، در هر فریم با توجه به نواحی‌ای که در بالا ذکر شد مجدداً مجموعه نقاط و به تبع ساختار مش باز تعریف می‌شود. در روش مش وفقی، پیوستگی ساختار مش در نواحی پوشیده شده و پوشیده نشده شکسته می‌شود. این امر بوسیله عدم قرار دهی نقطه‌ای در پس زمینه پوشیده شده و باز تعریف ساختار مش در ناحیه MF در هر فریم محقق می‌گردد. ما الگوریتم طراحی مش بر پایه محتوای هر سلول و انتخاب نقاط برای طراحی مش مثلثی دو بعدی و ردیابی حرکت با روش مش وفقی در حضور همپوشانی ارائه شده توسط Yucel Altunbasak را بهبود داده و سپس یک روش مثلث سازی جدید و همچنین یک الگوریتم جدید برای اطمینان از پیوستگی ساختار مش پس از تخمین بردار حرکت نقاط مش را ارائه می‌کنیم. از آنجا که این ساختار مش بهبود یافته به صورت وفقی بوده و بر مشخصات هر سلول استوار می‌باشد، لذا دیگر لزومی به انتقال کلیه نقاط در هر فریم تصویر وجود ندارد.
ابوالقاسم قاسم پور, مرتضی آنالویی
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
همانطور كه مي‌دانيد مشكل اساسي در طراحي و پياده‌سازي شبكه‌هايDCS مبتني برEthernet ، غير قطعي بودن اين شبكه مي‌باشد. به همين خاطر استفاده از اين پروتكل در محيط‌هاي صنعتي كمتر مورد توجه قرار گرفته است. از طرفي ارزان بودن، در دسترس بودن، فراواني تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري مرتبط به اين پروتكل و خصوصاً برخورداري از سرعت بالا ما را بر اين داشت كه با كمك تجهيزات سخت افزاري جديد و دادن تغييراتي در لايه شبكه و لايه كاربرد بتوانيم راه حلي جهت استفاده از اين پروتكل در لايه هاي پايين شبكه DCS بيابيم. توپولوژي پيشنهادي نگاه تازه‌اي به موضوع بكارگيري سوييچ‌هاي شبكه‌هاي كامپيوتري از يك طرف و ايجاد يك سيستم كنترل توزيع شده بر مبناي Ethernet از طرف ديگر دارد. در اين پژوهش ابتدا نقاط قوت و ضعف ايده بكارگيري از فن آوري Ethernet توضيح داده مي‌شود، سپس توپولوژي پيشنهادي خود را با عنايت به رفع نقاط ضعف عرضه مي‌كنيم.
س.م فخر احمد, م. ذوالقدری جهرمی
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
کشف و استخراج رابطه‌های بین مقادیر خصیصه‌ها در بانک‌های اطلاعات رابطه‌ای که از آن‌ها با عنوان وابستگی‌های تابعی یاد می‌کنیم، یک مقوله مهم در داده‌کاوی و اخذ دانش است. تا کنون روش‌های بسیاری برای کشف وابستگی‌های تابعی کلاسیک و تقریبی ارائه شده‌اند. اما حتی بهینه‌ترین این روش‌ها هم کارایی قابل قبولی برای مجموعه داده‌های بسیار حجیم ندارند. به علاوه، اغلب روش‌های پیشنهاد شده، داده‌های بانک اطلاعات را ثابت فرض می‌کنند و در نتیجه، با افزوده شدن داده‌های جدید به بانک اطلاعاتی، پیمایش مجدد کل داده‌ها جهت کشف وابستگی‌های جدید لازم می‌شود. در این مقاله، ما یک روش افزایشی جدید به نامAD-Miner برای کشف وابستگی‌های تابعی تقریبی ارائه می‌دهیم. بخش عمده کار ما بر پایه عملگرهای منطقی است. در این روش، به هنگام اضافه شدن تعدادی تاپل به یک رابطه، نیازی به پیمایش کل داده‌ها نمی‌باشد و کافی است داده‌های افزوده شده پیمایش شوند. نتایج آزمایش‌های ما بر روی داده‌ای واقعی و ساختگی نشان می‌دهند که الگوریتم ما از کاراترین الگوریتم های افزایشی و غیرافزایشی موجود در زمینه کشف وابستگی‌های تابعی کاراتر است. مزیت دیگر روش ما نسبت به سایر روش‌ها نشان دادن تاپل‌هایی است که از یک وابستگی تبعیت نمی‌کنند. این ویژگی مهم می‌تواند جهت کشف داده‌های ناسازگار در یک مجموعه داده مورد استفاده قرار گیرد.
وحید گرکانی, سید کامیار ایزدی, مصفی حقجو سانیجی
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
با افزایش تعداد و حجم سندهایXML اهمیت پردازش بهینه پرس و جوهایXML بیشتر به چشم می‌خورد. پرس و جوهایXML شامل مجموعه‌ای از المان‌هایی هستند كه تحت یك ساختار درختی به هم مربوط می‌باشند. در نتیجه مسأله انطباق شاخه ای مابین پرس و جو و سند، به عنوان هسته مركزی پردازش پرس و جو مورد توجه است. روش‌های زیادی برای انطباق پرس و جوهای شاخه ای ارائه شده است ولی در تمامی این روش‌ها گره‌هائی كه در نتیجه نهایی نیز شركت ندارند، پردازش می‌شوند. این مسأله باعث پردازش بی ثمر گره‌ها و درنتیجه افزایش زمان پاسخگوئی به پرس و جو می‌شود. در این مقاله با ارائه ایده راهنمای تطبیق الگو، روش جدیدی برای پردازش پرس و جویXML مطرح شده است. در این روش تنها گره‌هائی پردازش می‌شوند كه حتما در جواب نهایی شركت دارند. راهنمای تطبیق الگو، رابطی مابین شما و محتوای سند است. راهنمای تطبیق الگو بر خلاف برخی از روش‌های انطباق شاخه‌ای می‌تواند با بسیاری از شاخص‌های فعلی به خوبی كار كند و به انواع پرس و جوها به طور كارا پاسخ دهد. كارایی این روش با استفاده از محكDBLP در مقایسه با روش‌های مطرح در این زمینه نشان داده شده است.
احمد نیک آبادی, رضا صفا بخش
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
یادگیری بازی‌ها از جمله مسائل مورد توجه و پرکاربرد در هوش مصنوعی است. تا کنون روش‌های مختلفی برای یادگیری بسیاری از بازی‌ها ارائه شده است. این روش‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند. یکی از این ویژگی‌ها میزان استفاده از دانش فرد خبره در زمینه بازی مورد نظر است. یکی از روش‌های موفق یادگیری بازی که از هیچ دانش بشری در زمینه بازی مورد نظر استفاده نمی‌کند روش هم تکاملی است. در این روش بازیکنان در ضمن تکامل برای یادگیری بازی از هیچ تابع ارزیابی شایستگی خارجی استفاده نمی‌کنند و صرفاً نتایج بازی‌های انجام شده در مقابل یکدیگر برای ارزیابی بازیکنان استفاده می‌شود. این روش تا کنون در یادگیری بازی‌های بسیاری همچون چکرز، اتلو و امثال آن با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. الگوریتم هم تکاملی مورد استفاده در یادگیری این بازی‌ها دارای معایبی است که باعث می‌شود این الگوریتم قادر به یادگیری بازی ساده‌ای همانند با زیOX نباشد. این مشکلات در این مقاله به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و چارچوب هم تکاملی رقابتی جدیدی برای رفع آن‌ها ارائه می‌شود. در چارچوب پیشنهادی برای یادگیری نقش دو بازیکن متفاوت دو جمعیت مجزا در نظر گرفته شده و برای ارزیابی هر جمعیت، جمعیت ارزیابی متشکل از تعداد ی از افراد جمعیت مقابل تشکیل می‌شود. نتایج تجربی بدست آمده نشان دهنده آن است که الگوریتم جدید به خوبی قادر به رفع مشکلات برشمرده شده می‌باشد.
علی قبادي, مسعود رهگذر
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
آخرین مدل از فروش کالا در تجارت الکترونیک، مدلهاي نسل سوم هستند که امکان خرید مقایسهاي را در اختیار کاربران قرار میدهند به نحوي که اطلاعات مربوط به کالاهاي فروشندگان مختلف را از پایگاه داده آنان جمعآوري نموده و بصورت مقایسهاي به کاربران ارایه میدهند. هر چند که این سناریو، کار را براي کاربران ساده تر نموده است اما هنوز در واسطهاي کاربر مدلهاي نسل سوم نقصهایی وجود دارد. از جمله اینکه این امکان وجود ندارد که کاربر پرسش خود را به زبان ساده و طبیعی مطرح ساخته و پاسخ آن را بگیرد و باید از کلمات کلیدي منطبق بر منطق از پیش ساخته واسط کاربر این سیستمها استفاده نماید. در این مقاله، ما سیستمی را در حوزه فروش کالا طراحی و پیشنهاد مینماییم که قابلیت برقراري ارتباط با کاربران به زبان ساده و طبیعی را داراست.
اميد روزمند, ناصر قاسم آقايي
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
در اين مقاله، يك مدل بازار الكترونيكي مبتني بر اعتبار و يادگيري براي عاملهاي خريدار و فرو ش نده پيشنهاد مي شود. در مدل ارائه شده عاملهاي فروشنده ياد م ي گيرند كه با استفاده از يادگيري نزديكترين همسايگي و تخمين ميزان مشابهت خريدار جديد با خريداران قبلي خود، اولين پيشنهاد فروش را براي خريدار مورد نظر تنظيم كنند همچنين عاملهاي فروشنده با استفاده از ر وش يادگيري تقويتي ياد م ي گيرند كه چگونه قيمت، كيفيت و زمان تحويل كالا را براي خريداران به منظور بيشينه كردن سود تنظيم كنند و همچنين با استفاده از مدل اعتباردهي ارائ ه شده، تخفيف كالا را براي خريداران معتبر در نظر بگيرن د . عاملهاي خريدار نيز با استفاده از ر وش يادگيري تقويتي ياد م ي گيرند كه فروشندگان را بر اساس كيفيت، قيمت و زمان تحويل كالا اعتباردهي نموده و انجام امور تجاري خود را روي عاملهاي فروشندة معتبر، متمركز كنن د . مدل ارائه شده با استفاده از اجلت كه يك محيط ايجاد عامل مي باشد پياده سازي شده و آزمايشات انجام شده نشان مي دهد، عاملهايي كه از مدل ارائه شده استفاده م ي كنند نتايج بهتري را نسبت به ديگر عاملها به دست مي آورند.
آزاده نعمت زاده, برنا جعفرپور
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
در طرحهاي اشتراک سر يک مقدار محرمانه بين افراد شرکتکننده به گونهاي توزيع ميشود که هر فرد به تنهايي قادر به کشف رمز نيست ولي هر زيرگروه مجاز قادر به اشتراکگذاري سهم خود و محاسبه مقدار محرمانه است. يکي از جديدترين مدلهاي ارائه شده براي اشترا ک سر، طرحي مبتن ي بر اتوماتاي سلولي با حافظه اس ت. در اين مقاله، حمله اي براي تقلب د ر طرح اشتراک سر مبتني بر اتوماتاي سلولي با حافظه ارائه شده ا ست. در اين حمل ه، افراد متقلب با به اشتراک گذاري مقدار نادرست سهم خود، قادر به محاسبه مقدار تقلب هستن د. افراد درس تکار از وقوع تقلب بياطلاعاند و مقدار نادرست سر را به جاي مقدار درست آن در نظر ميگيرند. در اين مقاله، چگونگي محاسبه مقدار تقلب در صورت حضور افراد متقلب ارائه و اثبات شده است. افراد متقلب با استفاده از اين مقدار قادر به بازسازي مقدار درست سر هستند.
مهدي حسین زاده, سمیه تیمارچی, کیوان ناوي
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
سیستم اعداد مانده اي یک سیستم عددي نامتعارف است که محاسبات موازي، انتشار محدود رقم نقلی، توان مصرفی کم و ارتباطات امن را پش تیبانی م ی کند. در کاربردهایی که در یک محدوده از اعداد، اعمال جمع، تفریق و ضرب تکرار م یشوند کاربر د بسیار ي دارد. از مهمترین مسائل مطرح در این سیستم، افزایش سرعت محاسبات و افزایش سرعت تبدیل به این سیستم عددي می باشد. در این مقاله جهت افزا یش سرعت عم لیات، س یستم اعداد ماند ه اي چند سط حی استفاده می شود. سپس روش ج دی دي بر اي تبد یل اعداد به سیستم اعداد ماند ه اي ارائه خواهد شد که بطور مستقیم عدد موجود در سیستم وزنی را به سطح آخر تبدیل می کند. نتایج مقایسه نشان می دهد که سیستم چند سط حی ارائه شده نسبت به س یستم اعداد مانده اي تک سطحی داراي سرعت عملیات داخلی و سرعت تبدیل بیشتري بوده و همچنین نسبت به سیستم اعداد مانده اي چند سطحی موجود سرعت تبدیل را بهبود می بخشد.
احمد یوسفی, محمدکاظم اکبري
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
سیستمهاي خوشه اي در اصل ، معماري جدید ي براي ساختن سایت هاي وب عمومی هستند. زیرا در مواقعی که تعداد دسترسی ها به سایت وب بصورت نمایی زیا د می شود، سرویسهاي ارائه شده بوسیله سایت وب را بطور قابل توجهاي توسعه می دهند. سیستم ها ي وب مبنی بر خوشه (خوشه وب ) از چندین سرویس دهنده وب و یک سوئیچ وب که درخواس تهاي کاربران را در ب ین گره ها ي سرویسدهنده توزیع می کند، تشکیل شده اس ت . اما براي بدست آوردن کارایی خوب از سیست مهاي مبنی بر خوشه، بدست آوردن توازن بار و دسترسی کم به دیسک مورد نیاز است . که در این مقاله ما بروي بدست آوردن توازن بار متمرکز شده ایم، و یک سیاست توزیع کننده بار جدید ب ه نام سیاست کنترل ازدحام آگاه از مشتري (CC_CAP) پیشنهاد کردهایم، براي سوئیچ و بی که در لایه 7 پشته پروتکل OSI عمل می کند. هدف از این سیاست جدید افزایش به اشتراك گذاري بار (توازن بار) در خوشه هاي وب میباشد، تا خوشههاي وب بتوانند چندین سرویس همزمان شامل سرویسهاي استاتیک و دینا میک را تهیه نمایند. اما نتایج شبیه سازي نشان داده که الگوریتم جدید میتواند بار سیستم خوشه وب را بطور موثري متوازن کند، و بطور قابل توجهاي کارایی سیستم را بهبود دهد، مخصوصا زمانیکه خوشه وب ناهمگن باشد و محتواي سایت وب دینامیک باشد.
مهدي صمدي, زهره عظيمي فر
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
در اين مقاله الگوريتم جديد Simulated Annealing Weighted A* كه شكل كامل شدة الگوريتم مشهور A* جواب بهينه را پيدا خواهد كرد . پيدا كردن جواب بهينه براي مسائلي نظير ۲۴ پازل و حالاتي از ۱۶ هانوي توسط روش A* ممكن نيست. در روش ممكن نيست. در روش WA* با ارائة يك تابع Inadmissible يك جواب زيربهينه ١ پيدا خواهد شد. WA* يك جواب زيربهينه را با كاهش تعداد گرههاي ٢ كمتر و در زمان سريعتر پيدا خواهد كرد. ايدة اصلي اين مقاله يك الگوريتم بر پاية روش Annealing مي باشد كه مقدار تابع Heuristic به تدريج از حالت Admissible به Inadmissible ميل خواهد كرد. اين روند باعث ميگردد تا SAWA* جواب بهتر با توليد گرههاي كمتر را پيدا كند.
کيوان ناوری, سعيد گرگین
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
در جمع چند عملون دي و ضرب کننده ها که تعداد عمليات جمع زياد است مسئله انتشار رقم نقلي مشکل ساز بوده و در پرداز شهاي سريع مقدار تاخير آن چش مگير م يباشد. در چنين وسايلي با استفاده از کمپرسورها عملوندها را فشرده نموده و بعد از رسيدن به دو عملوند جمع با انتشار رقم نقلي را انجام مي دهند. در اين مقاله به منظور استفاده از وس ايل قابل پيکربندي مجدد – که امروزه در د نياي کامپيوتر بسيار مطرح م ي باشن د- ي ک جم عکننده در مد ولتاژ ارائه م يگردد که برخلاف جمع کنند ههاي متعارف انتشار رقم نقلي از جهت ارقام بزرگ تر به سمت ارقام کوچک تر مي باشد. الگوريتم ارائه شده در مقا يسه با س اير رو ش هاي غيرالگوريتمي برر سي شده دارا ي تا خير کمت ري م ي باش د. همچنين در مقايسه با جمع کننده هاي متعارف در جمع نهايي از سادگي بيشتري برخوردار است.
سميه جعفرعلي جاسبي, مهدي حسين زاده, سعيد گرگين, کيوان ناوي
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
سيستم اعداد ماند ه اي يک سيستم عد دي غير وزني است که محاسبات موا زي و س ريع، کم توان و امن را پش تيباني م ي کن د. در کابردهاي اين سيستم عد دي دو مسئله مهم مط رح م ي باشد، يکي دس ت يابي به حداکثر سرعت و ديگ ري دس تيابي به بازه نمايشي بزرگ؛ که حل همزمان اين دو مسئل ه با ه م در تناقض م ي باشد و همواره با افز ايش بازه نمايشي به ناچار سرعت کاهش پيدا م يکن د. براي دس ت يابي به حداکثر سرعت روشي به نام وا نهات مطرح م يشود که تاخير پياده سازي با استفاده از اين روش به ميزان يک ترانزيستور است. اما در روش وان هات تعداد ترانزيستورها به صورت توان دو پيمانه بالا مي رود و در عمل براي پياده سازي هاي واقعي براي پيمانه هاي بزرگ اين روش غير ممکن مي باشد. از طرف ديگر، سيستم اعداد ماند ه اي چند سطح ي براي اعمال حسابي روي هر پيمانه از يک سيستم اع داد ماند هاي جديد استفاده مي کند. به همين دليل در سطوح پاييني پيمانه ها کوچک م يشوند و در نتيجه امکان استفاده از روش وان هات در اين سطوح فراهم م ی گردد. در اين مقاله با ترکيب اين دو سيستم عددي، روش جديدي به نام سيستم اعداد مانده اي چند سطحي وان هات ارائه م يشود که در مقايسه با ساير پياده سازي هاي سيستم اعداد ماند هاي در تمامي ابعاد بهبود چشم گيري نشان مي دهد.
کيانوش مختاريان, حميدرضا واعظي جزه, جعفر حبيبي
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
بينايي ماشين يکي از بسترهاي پژوهشي وسيع و رو به شکوفاي عرص ه ي علوم کامپيوتر است که از بررسي دقيق يک عکس واحد تا پردازش جرياني از تصاوير ويدئويي را در بر م يگيرد. بينايي بلادرنگ از مسائل چالش برانگيزي است که براي روبا ت هايي که خواستار تعامل با محيط اطراف خود هستند اهميت ويژ ه اي پيدا کرد هاست. اين مقاله به بررسي مراحل پردازش تصاوير ويدئويي دريافت شده از دوربين يک روبات متحرک به منظ ور تشخيص نوع و مکان اشياي موجود در محيط اطراف آن م يپرداز د. کيفيت پايين عک س ها، قدرت محاسباتي پايين روبات و بلادرنگ بودن تصميمات، سه نکت ه اي هستند که علي رغم وجود پژوه ش ه اي گوناگون انجام شده در زم ين هي پردازش تص وير، نياز به رو ش هاي خاصِ بينايي سريع و ک مهزينه را پررنگ م يکن د. در اين مقاله الگوريتم هاي مورد نياز هر مرحله، از هنگام دريافت عکس تا استخراج داده هاي مطلوب روبات از محيط، به تفکيک بررسي شد هاند.بينايي ماشين يکي از بسترهاي پژوهشي وسيع و رو به شکوفاي عرص ه ي علوم کامپيوتر است که از بررسي دقيق يک عکس واحد تا پردازش جرياني از تصاوير ويدئويي را در بر م يگيرد. بينايي بلادرنگ از مسائل چالش برانگيزي است که براي روبا ت هايي که خواستار تعامل با محيط اطراف خود هستند اهميت ويژ ه اي پيدا کرد هاست. اين مقاله به بررسي مراحل پردازش تصاوير ويدئويي دريافت شده از دوربين يک روبات متحرک به منظ ور تشخيص نوع و مکان اشياي موجود در محيط اطراف آن م يپرداز د. کيفيت پايين عک س ها، قدرت محاسباتي پايين روبات و بلادرنگ بودن تصميمات، سه نکت ه اي هستند که علي رغم وجود پژوه ش ه اي گوناگون انجام شده در زم ين هي پردازش تص وير، نياز به رو ش هاي خاصِ بينايي سريع و ک مهزينه را پررنگ م يکن د. در اين مقاله الگوريتم هاي مورد نياز هر مرحله، از هنگام دريافت عکس تا استخراج داده هاي مطلوب روبات از محيط، به تفکيک بررسي شد هاند. الگوريتم هاي ارائه شده همگي بر روي تيمي از روبات هاي چهارپاي Aibo به منظور انجام مسابقه ي فوتبال پياده سازي شد ه اند و نتايج حاصل ارائه شده است.
M. Mirzaaghatabar, Sh. Hessabi, H. Pedram
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
Lack of global clock for synchronization in asynchronous circuits decreases the controllability of these circuits and thus makes asynchronous circuits hard to test. Delay Insensitive (DI) circuits exclusively use C-elements and inverters, provided that only single output gates are used. In this paper we present a new method to conceptually change this class of asynchronous circuits. The main idea is to change C-elements into other elements which can be modeled by synchronous tools. Then we use HOPE, a synchronous sequential circuits fault simulator, and apply it to DI class of asynchronous circuits. The stuck-at model is used for fault simulation. Our observations show that we can achieve considerable fault coverage, mainly 92.5%, in DI circuits by this method. To the best of our knowledge, this is the first effort in using synchronous tool to achieve fault simulation for asynchronous circuit class.
Behrouz Shahgholi Ghahfarokhi, Mohammad Babaeizade, Amir Hassan Monadjemi
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
In recent years, optimization problems are considered as complex problems which require accurate and fast search methods. Traditional search methods such as iterative search and evolutionary algorithms are not efficient since they are not complete and their convergence rate is slow. A lot of efforts have been carried out to improve the performance of genetic algorithms as a special class of evolutionary algorithms. The most considerable ones are related to using the idea of cellular automata due to its nature of local operation. However, a genetic cellular automaton considers the relationship between chromosomes, but sometimes is not efficient enough due to the early convergence problem. Also, the tradeoff between fast convergence and optimum exploration is unavoidable. In this paper, we propose a new genetic-based search method using cellular automata. In this method, in contrast to the traditional genetic cellular automata, the transition rule of cellular automata is utilized to promote the individuals before genetic operations have been accomplished globally. The experimental results have shown better convergence rate and also exploration accuracy compared to the traditional search methods.
M. Analoui, M. Fadavi Amiri
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
The design of a pattern classifier includes an attempt to select, among a set of possible features, a minimum subset of weakly correlated features that better discriminate the pattern classes. This is usually a difficult task in practice, normally requiring the application of heuristic knowledge about the specific problem domain. The selection and quality of the features representing each pattern have a considerable bearing on the success of subsequent pattern classification. Feature extraction is the process of deriving new features from the original features in order to reduce the cost of feature measurement, increase classifier efficiency, and allow higher classification accuracy. Many current feature extraction techniques involve linear transformations of the original pattern vectors to new vectors of lower dimensionality. While this is useful for data visualization and increasing classification efficiency, it does not necessarily reduce the number of features that must be measured since each new feature may be a linear combination of all of the features in the original pattern vector. In this paper a new approach is presented to feature extraction in which feature selection, feature extraction, and classifier training are performed simultaneously using a genetic algorithm. The genetic algorithm optimizes a vector of feature weights, which are used to scale the individual features in the original pattern vectors in either a linear or a nonlinear fashion.
Kambiz Rahbar, Hamid Reza Pourreza
دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
This research addresses a new iterative geometrical noise cancellation method for closed-form camera pose estimation based on collinearity theory. We first explain how to estimate camera position and it’s orientation by employing extra nonsingular point of the edge line of the landmark’s corner through a closed-form geometrical pose estimation algorithm. Then, we propose a new iterative noise cancellation algorithm to reduce the estimation error of camera transaction matrix, which has the most portion in camera pose estimation errors. To validate our proposed method, we test it as a computer simulation. The results show that this method is efficient, accurate and robustness. But the drawback is that the camera rotation matrix, which used in noise cancellation algorithm, may not always be inverseable.
1 42 43 44 45 46 47 48 143