عنوان مقاله | نویسنده(ها) | مربوط به کنفرانس | چکیده | خرید مقاله |
---|---|---|---|---|
رضا منصفی, زهرا جوادی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
حبیب مطیع قادر, عباس میرزایی ثمرین, علیاکبر دادجویان
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
محمود دیپیر, محمدهادی صدرالدینی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
آزاده کامل قالیباف, سعید راحتی قوچانی, اعظم استاجی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
پونه سادات مرتضوی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
مهدی خلیلزاده
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
مهناز ایمان آذربناب, فائزه اکبری
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
|
|
|
||
شهریار لطفی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
سیدعبدالحمید اصفهانی, سعید راحتی قوچانی, نادر جهانگیری
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
حمیده زارع گاریزی, فضلاله ادیبنیا
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
محمود راحت ورنوسفادرانی, سعید شیری قیداری, رضا ابراهیمپور
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
هما فکور, عابدین واحدیان, حمیدرضا پوررضا
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
شقایق رضا, زینب زینلخانی, جهانشاه کبودیان
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
آرش عبدی هجراندوست
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
احسان حیدری, علی موقر رحیمآبادی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
امیناله هلاکو, نعمتاله متکی
|
پانزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
|
||
مجید بهره پور, مهدی هروی, سید محمدرضا فرشچی
|
اولین کنگره فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با رویکرد بهزیست شهروندان
|
در فراوانـی هـای کـاربرد مصـنوعی عصـبی هـای شـبکه
از یکـی دارنـد. ماشـینی یـادگیری و پـذیری انطباق ها، دادهجداسازی باشـد. مـی ٓان ٓاموزش مسئله عصبی های شبکه در موجود هایچالش هـایش اندوختـه اساس بر سپس و ببیند ٓاموزش ابتدا بایست میشبکه (Back خطـا انتشار پس همچون ٓاماری ٓاموزش های روش نماید.عمل مـی محلـی بهینه نقاط در توقف و پایین سرعت دارایPropagation) سـرمایش بـا ذرات تـوده سـازی بهینـه الگـوریتم دیگـر سـوی ازباشد. سـرمایش ایـده دو ترکیـب بـا کـه اسـت قـادر(SAPSO) تـدریجی (Particle ذرات تـوده سازی بهینه و(Simulated Anealing)تدریجی هـا، جـواب فضـای در قطعی غیر روش یک،Swarm Optimization) بـا نمایـد. پیـدا بـاال دقتی و سرعت با را جواب بهترین به نزدیکجوابی برای برایSAPSO از که است بار اولین برای نگارندگان، دانش بهتوجه مقاله این در ٓان گزارشات که شود می استفاده عصبی های شبکهتعلیم طور به الگوریتم این که دهد می نشان سازی شبیه نتایج شود. میارائه %20 متوسـط طـور بـه و خطـا انتشار پس روش از سریع %30متوسط
دارد. خطا انتشار پس روش از بهتریصحت
|
||
مهسا قانع, رضا حسنزاده
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
طرح های سنتی ایران شامل مجموعه ای از نقش های اصیل و هندسی پایه است که از حیث تعداد و تکرار قابل تغییر می باشند. خلق یک اثر هنری توسط هنرمند عموما بر اساس بکارگیری یک یا چند نقش پایه و سپس استفاده از ذوق هنری در نحوه چینش و تکرارآنها است که از این طریق قادر به خلق نقوشی با تنوع و گستردگی فراوان خواهند بود. به دلیل کثرت و گستردگی نقوش و همچنین به دلیل ظرافت بالای نقش های خلق شده، فرآیند ارزیابی و رتبه بندی نقوش سنتی ایران مستلزم دقت بالا در کنار صرف زمان بسیار زیاد می باشد. لذا ارائه یک روش خودکار و کارآمد جهت رتبه بندی زیبایی نقوش خلق شده از اهمیت بسزایی برخوردار است.
در این مقاله از مهمترین ویژگی زیبایی شناسی نقوش سنتی ایران یعنی تقارن برای تدوین یک روش کارآمد جهت ارزیابی کمّی آنها استفاده شده است. صحت عملکرد روش تدوین شده با استفاده از رتبه کیفی شخص خبره (استاد نگارگری) جهت امتیاز دهی به مجموعه ای از نقوش و مقایسه نتایج حاصله با نتایج حاصل از روش ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته است.
بررسی نتایج و مقایسه آنها نشان دهنده قابلیت اطمینان روش ارائه شده می باشد.
|
||
سیدهلیلا جوادی
|
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
|
در جامعه کنونی به کارگیری کامپیوتر جهت آموزش امری ضروری است و در این میان سیستم¬های آموزشی هوشمند توجه محققان را به خود جلب کرده است. مدلسازی دانشجو نقطه تمرکز اصلی و یکی از اجزاء سیستم آموزشی هوشمند و نمایشی از رفتار و وضعیت دانشجو است. در هنگام استفاده دانشجو از سیستم، دنباله¬ای از اعمال انجام شده او ثبت می¬شود و سیستم تلاش می¬کند تا بر اساس آن، مدل یادگیری دانشجو را تعیین کند. این مقاله یک دیدگاه جدید برای مدل کردن رفتار دانشجو در سیستم شبه¬آموزشی با استفاده از ترکیب آتوماتای یادگیر و یادگیری تقویتی بیان می¬کند. در مدل پیشنهادی، مدل دانشجو توسط عامل تعیین¬کننده¬سطح به نام LDA -QLA که مدل یادگیری دانشجو را مشخص می¬کند، تعیین می¬شود. LDA-QLA در حقیقت الگوریتم یادگیری Qرا به عنوان مکانیزم یادگیری برای تعیین اینکه دانشجو یادگیرنده کند، نرمال یا سریع می¬باشد، بکار می¬¬گیرد و نشان داده شد با بکارگیری الگوریتم یادگیری Q سرعت تعیین مدل یادگیری دانشجو افزایش یافته است.
|