مشاهده مشخصات مقاله
راهکاري جهت تخمين سود درازمدت گروهي مشتريان در فروشگاه هاي خرده فروشي مواد غذايي
نویسنده (ها) |
|
مربوط به کنفرانس |
چهاردهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
بر اساس رو ش ها ي نوين بازاريا بي، بازاريابان و مديران
شرکت ها و فروشگا ه هاي بزرگ، فعالي ت هاي بازاريابي خود را بر روي
مشتريان سودآور و وفادار متمرکز کرد ه اند. رقابت ميان فروشگا هها و
شرکت ها زياد شده و مشتريان ب ه مهم ترين منابع درآمد شرك ت هاي
تجاري و فروشگا ه هاي خرده فروشي تبديل شد ه اند. مديران براي رقابت
با ساير شرك ت ها و سرمايه گذاري مطمئن ، بايد سود درازمدت گر و هي
مشتريان را پي ش بيني کنن د. يكي از راهکارهاي تخمين سود درازمدت
گروهي مشتريان، استفاده از فرآيند تصاد في مارکو ف اس ت. اما هنگامي
كه تعداد حال ت هاي فرآيند مذکو ر زياد باشد، مديران بر اساس تعداد
زيادي از حال ت ها نم ي توانند تصمي م گيري مناسب و کارآمدي براي
سرمايه گذاري بلندمدت انجام دهند.
در اين راهکار، با استفاده از روش هاي داده کاوي ١ تعداد حالت ها كاهش
پيدا م يکند و سود درازمدت گروه هاي مشتريان با دقت بسيار زيادي
پيش بيني م ي شود. براي آزمايش راهکار ارائه شده ، از بانک اطلاعاتي
يک فروشگاه خرده فروشي مواد غذايي استفاده شده اس ت. اين بانک
اطلاعاتي، توسط شرکت م ايکروسافت ارائه شده است و حاوي اطلاعات
کامل مشتريان و فروش دو سالانه فروشگاه هاي مذکور است. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|