مشاهده مشخصات مقاله
ِمدل و محیطی نرم افزاری برای تولید به کمک رایانه برنامه درسی با مؤلفه های درسی اعتبار سنجی شده
نویسنده (ها) |
|
مربوط به کنفرانس |
سیزدهمین کنفرانس ملی و بینالمللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
تولید برنامه درسی به کمک رایانه نیازمند مدل سازی الگوهای آموزشی معتبر است تا به کمک آن برنامه ریز آموزشی بتواند در چارچوبی یکپارچه به تولید برنامه های درسی با مولفه های اعتبارسنجی شده بپردازد. زنجیره های فرآیندی محیط تولید محتوای پیشنهادی این مقاله، مسیری را از بیانیه آموزشی تا محتواهای درسی طی می کنند. این محیط نرم افزاری برای انجام فعالیت تولید محتوا به کمک رایانه از الگوی یادگیری "بلوم" بهره می گیرد. در این محیط محتواهای درسی براساس زنجیره ای فرآیندی از تحلیل راهبردی محیط آغاز و با تدوین بیانیه آموزشی و سپس با تعریف نیازهای آموزشی، اهداف رفتاری معتبر تا تعیین آموزه ها و درج مولفه های درسی به کمک رایانه ادامه می یابد. قابلیت دیگر این محیط تحلیل مشکلات آموزشی تا شناسائی منابع مولد آن است که می تواند مدلهای یادگیری، تعلیم یا ارزیابی باشد. در شرایط حادتر دشواریهائی انباشته شده در الگوئی مدل پایه به دشواریهائی مدل آموزشی، محتویات بیانیه آموزشی و یا غفلت در انتخاب موضوع یا فناوری مورد آموزش، نسبت داده می شود. مدل طراحی شده در قالب یک محیط نرم افزاری به نام مدبر پیاده سازی شده و بکمک آن تعداد زیادی محتوای درسی مبتنی بر وب آموزش سواد فناوری اطلاعات تولید شده است. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|