فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

بررسي اثر استفاده از اطلاعات جانبي براي حل مشکل شروع سرد در نظرکاوي

نویسنده (ها)
  • فاطمه پورغلامعلی
  • محسن کاهانی
مربوط به کنفرانس بیست و چهارمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده در وب‌سايت‌هاي تجاري اکثريت محصولات داراي تعداد کمي نظر و امتياز مي‌باشند و اين براي بسياري از سيستم‌ها مانند سيستم‌هاي نظرکاوي و توصيه‌گر مشکل زاست. اين مشکل که اصطلاحا مشکل شروع سرد محصولات نام دارد، کاربران و صاحبان کسب و کار را نيز با مشکل مواجه مي‌کند. در اين مقاله، به مساله توليد نظر براي محصول سرد پرداخته شده‌است. برخي تحقيقات با استفاده از اطلاعات ساخت‌يافته محصولات، شباهت بين محصولات و نظرات را اندازه‌گيري کرده و از نظرات محصولات مشابه براي محصول سرد استفاده مي‌نمايند. اگرچه اين اطلاعات به خوبي ويژگي‌هاي محصولات را بازنمايي مي‌نمايد، اما از آنجا که اين اطلاعات در همه وب‌سايت‌ها و براي همه محصولات موجود نيست اين روش ها از نظر تعميم پذيري دچار مشکل مي‌شوند. در اين پژوهش، چارچوبي براي بکارگيري انواع داده‌هاي جانبي از جمله داده‌هاي ساخت0‌يافته و غيرساخت‌يافته و انواع ارتباطات موجود بين موجوديت‌هاي مختلف در بسترهاي تجاري مانند ارتباط کاربران و محصولات در قالب يک گراف ناهمگن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. سپس با بکارگيري تکنيک تعبيه گراف براي تمامي موجويت‌ها، يک بازنمايي معنايي توليد مي‌گردد و روشي براي انتخاب نظر براي محصول سرد با استفاده از بازنمايي‌هاي توليد شده معرفي مي‌گردد. علاوه بر اين، اثر استفاده از انواع هر يک از اين داده ها مورد بررسي و بحث قرار مي‌گيرد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله