مشاهده مشخصات مقاله
انتساب خطاهاي شناساييشده در نظرات کاربران در مورد برنامکهاي همراه به توسعهدهندگان
نویسنده (ها) |
-
مریم یونسی
-
عباس حیدرنوری
-
فاطمه قنادی
|
مربوط به کنفرانس |
بیست و چهارمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
افزايش محبوبيت گوشيهاي هوشمند و استقبال بينظير کاربران از برنامکهاي همراه سبب شدهاست که فروشگاههاي برنامکها به مخازن عظيم نرمافزاري تبديل شوند. از اينرو استفاده از اين مخازن براي افزايش کيفيت برنامکها ميتواند مفيد واقعشود. از آنجايي که پل ارتباطي بين کاربران و توسعهدهندگان برنامکهاي همراه، نظراتي است که کاربران دربارهي آنها در فروشگاه مينويسند، توجه به اين نظرات از طرف توسعهدهندگان ميتواند باعث پيشرفت چشمگيري در کيفيت شود. از اينرو در سالهاي اخير پژوهشهاي متعددي حول موضوع کاوش نظرات کاربران صورت گرفتهاست که قصدشان استفادهي مفيد از اطلاعات نظرات برنامکهاي همراه بودهاست. يکي از کمبودهاي اين پژوهشها عدم استفاده از اطلاعات موجود در نظرات کاربران در تسريع فرايند رفع خطاي نرمافزار است. از اينرو در اين پژوهش ضمن بررسي کارهاي انجامشده در اين حوزه، رويکردي براساس نظرات کاربران براي انتساب خطاي برنامک به توسعهدهندگان بيان خواهدشد. اين رويکرد با استفاده از دادههاي کاميتهاي برنامه تاريخچهاي از عملکرد توسعهدهندگان به دست ميآورد و همچنين با استفاده از ايراداتي که توسعهدهندگان از قبل در برنامه رفع کردهاند در مورد سوابق آنها در رفع خطاهاي برنامه اطلاعاتي کسب ميکند. سپس با استفاده از ترکيب اين دو معيار به هر توسعهدهندهي آن نرمافزار براي رسيدگي به هر نظر امتيازي اختصاص مي دهد تا فهرستي از توسعهدهندگان ارائه کند که بهترتيب اولويت، براي رسيدگي به نظر مناسب هستند. در ادامهي اين پژوهش نشان داده ميشود که روش پيشنهادي با دقت ۷۴٪ قادر به شناخت توسعهدهندهي مناسب براي رسيدگي به نظرات خواهدبود. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|