مشاهده مشخصات مقاله
متدولوژی توسعه نرمافزار به عنوان یک سرویس
نویسنده (ها) |
|
مربوط به کنفرانس |
بیست و سومین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
این مقاله دارای دو هدف است. ابتدا، دو روش استقرار متدولوژی توسعه نرمافزار، توسعه داخلی متدولوژی و یا خرید متدولوژی به عنوان یک سرویس توسط تیمهای توسعهدهنده، را مرور مینماید. سپس، با تاکید بر خرید متدولوژی، یک چرخه زندگی کامل برای انتقال و استقرار آن پیشنهاد مینماید. در روش توسعه داخلی، خود افراد تیم نرمافزار یک متدولوژی را انتخاب و فعالیتهای مشخص شده توسط متدولوژی را برای هدایت پروژه نرمافزار اجرا مینمایند. عدم کنترل دقیق بر روند اجرا و نیز غفلت از ارتقا و بهبودی در طی روند اجرا، از تهدیدهای این روش است. در روش خرید متدولوژی، یک تیم خارج از سازمان تیم توسعه نرم¬افزار مسئول استقرار متدولوژی توسعه برای پروژههای نرمافزاری است. وجود نگرش ارائه متدولوژی به عنوان سرویس به مشتری و در نتیجه بهبود مستمر آن، مزیت این روش است.
متدولوژی توسعه برای اجرای موفق باید مطابق با معماری سازمان و نیز ویژگیهای پروژههای آن انتخاب شود. برای رسیدن به این هدف، ویژگیهایی از سازمان و متدولوژیها که در انتخاب متدولوژی مناسب موثر هستند در قالب یک چارچوب جدید تشریح میشوند. انتخاب و اجرای صحیح متدولوژی توسط سازمان و نیز بهبود مستمر آن توسط ارائهکننده متدولوژی منجر به کاهش هزینه و افزایش بهرهوری در سطح سازمان میشود.
|
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|