مشاهده مشخصات مقاله
خوشهبندی مشخصات کالا در رسانههای اجتماعی فارسی زبان با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین
نویسنده (ها) |
-
محبوبه منتظری
-
زینبالهدی حشمتی
-
مصطفی صالحی
|
مربوط به کنفرانس |
بیست و سومین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
با گسترش با گسترش اینترنت و پیدایش وب2، رسانههای اجتماعی به عنوان ابزاری برای تبادل پیام، ایجاد ارتباطات دوسویه را امکانپذیر ساختهاند. فروشگاههای اینترنتی یکی از رسانههای اجتماعی هستند که کاربران میتوانند کالاهای موردنیاز خود را در آن یافته و با دیگر کاربران تبادل نظر انجام دهند. بنابراین با توجه به حجم گسترده این نظرات، تحلیل و جمعبندی آنها برای خریدار و فروشنده محصول میتواند بسیار مفید باشد. از اینرو پژوهشهای گستردهای در حوزه نظرکاوی و تحلیل احساسات کاربران انجام گرفته است. با توجه به اینکه هر کاربر میتواند بر روی مشخصات مختلف کالایی مانند دوربین، باتری یا حافظه در یک گوشی تلفن همراه نظر متفاوتی داشته باشد و هریک از این مشخصات با عبارات متفاوتی در نظرات مختلف بیان شوند، خوشهبندی هریک از مشخصات کالا میتواند دقت بالاتری را در تحلیل احساسات و نظرکاوی حاصل نماید. در حالیکه پژوهشهای متعددی به منظور خوشهبندی مشخصات کالا در زبانهای مختلف انجام شده است، ولی در زبان فارسی پژوهشی یافت نشد. در این پژوهش با استفاده از روشهای یادگیری ماشین، مشخصات مربوط به یک خودرو در نظرات کاربران خوشهبندی شدهاند و پس از مقایسه نتایج حاصل از هر روش، الگوریتم امیدبیشینه از نظر معیارهای انتروپی و خلوص منجر به نتایج بهتری شد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|