فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

نظرکاوی و تحلیل تمایل مبتنی بر جنبه با استفاده از مدل‌های احتمالاتی موضوع و دانش تمایلی مبتنی بر جاسازی برداری

نویسنده (ها)
  • محمّدرضا مولوی
  • احمد نیک‌آبادی
مربوط به کنفرانس بیست و سومین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و فضای مجازی، خواست مردم نسبت به بیان نظراتشان پیرامون مسائل مختلف از جمله رویدادها، محصولات و سامانه‌های گوناگون افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. روزانه حجم بالایی از نظرات تولید می‌شود که اکثر آن‌ها به صورت متن خام هستند و بنابراین به ابزارهای خودکار برای کمک به تحلیل و سازماندهی آن‌ها نیاز داریم. با توجه به موارد ذکر شده، مساله‌ی نظرکاوی مبتنی بر جنبه که به امر استخراج جنبه‌های موجود در نظرات و همچنین دسته‌بندی تمایلی آن‌ها می‌پردازد، توجه زیادی را در سال‌های اخیر به خود معطوف کرده‌است. در این مقاله مدل توام تمایل و موضوعی ارائه شده است که در آن به جای استفاده از لیست‌های مشخص از کلمات با تمایل مثبت و منفی، از بردار جاسازی کلمات در زبان مورد نظر برای ایجاد دانش اولیه تمایلی مورد نیاز استفاده شده است. بررسی های انجام شده بر روی دو مجموعه داده مربوط به «لوازم الکترونیکی» و «لوازم آشپزخانه» از سایت آمازون، نشان دهنده آن است که علاوه بر سادگی استفاده روش پیشنهادی به دلیل عدم نیاز به مشخص ساختن لیست کلمات مثبت و منفی، دقت روش پیشهادی در هر دو زمینه‌ی استخراج جنبه و دسته‌بندی تمایلی بهتر از مدل‌های موجود است.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله