مشاهده مشخصات مقاله
بهبود تشخیص مدل یادگیری با مارکوف و درخت تصمیم
نویسنده (ها) |
-
نازنین فرساد
-
فروزان نعمتی
-
محمدعلی منتظری
|
مربوط به کنفرانس |
بیست و یکمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر |
چکیده |
تحقیقات نشان می دهد که در نظر گرفتن سبک یادگیری، باعث افزایش کیفیت یادگیری میشود. فرآیند ساخت مدل در سیستم آموزشی هوشمند، مدلسازی یادگیرنده نامیده می شود. مدل یادگیرنده شامل ویژگیهایی مانند دانش، علایق، اهداف، پیش زمینه، رفتار احساسی، خصلتهای فردی، خصوصیات شناختی و سبک یادگیری می باشد. با استفاده از این ویژگی ها رفتار یادگیرنده و چگونگی پردازش اطلاعات کاربر پیشبینی و در نتیجه سرویس های آموزشی منطبق بر نیازهای وی ارائه خواهد شد. در گذشته آموزش بر این قرار بود که تدریس به صورت معلم محور بود و معلم تنها ارائه دهنده ی اطلاعات و دانش آموزان پذیرنده ی غیرفعال این سیستم بودند، این نگاه نگاه یک بعدی به بحث آموزش بود. ولی در سال های اخیر به این جنبه توجه شده است که دانش آموزان باید با یادگیری و بحث آموزش درگیر شوند تا بتوانند داشته های خود را انتقال دهند و آموزش یاران باید به دانش آموزان این امکان را بدهند به این آموزش، آموزش مشارکتی گفته می شود. سبک یادگیری به ترجیحات و روش ِفرد برای یادگیری اشاره می کند. در این مقاله از روش مارکوف و درخت تصمیم برای تشخیص سبک یادگیری استفاده شده است و برای بهبود این روش ها از الگوریتم MFMC و PCA استفاده شده است. نتایج حاصل، نشان دهنده دقت خوب روش پیشنهادی در مقایسه با روش های دیگری که از درخت تصمیم بهره گرفته اند، می باشد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|