فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

يافتن تاثير ويژگي‌هاي اعضای شبکه‌هاي اجتماعي در مرکزيت شبکه

نویسنده (ها)
  • احمد کاردان
  • سیما سلیمی
مربوط به کنفرانس نوزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده شبکه‌هاي اجتماعي نوعي ساختار اجتماعي محسوب مي‌شوند که از گره‌هاي متعددي تشکيل شده‌اند و اين گره‌ها مي‌توانند افراد حقيقي و يا سازمان‌ها باشند. از همه مهم‌تر، اين گره‌ها توسط يک يا چند نوع وابستگي خاص به يکديگر متصل هستند. اعضای شبکه‌هاي اجتماعي، مي‌توانند افراد را متناسب با نوع ارتباط در گروه‌های متفاوتی دسته‌بندي کنند. اين پژوهش به دنبال پیدا کردن ویژگی اعضائی است که در مرکز گروه‌های شبکه اجتماعی قرار دارند. در بخش مقدمه به معرفی شبکه‌های اجتماعی و خصوصیات آن میپردازد و سپس مفاهیم تئوری گراف و شاخص‌های اندازه‌گیری ویژگی مرکزیّت را بیان می‌کند. در بخش مجموعه داده‌، برا‌ی شبکه‌هاي اجتماعي Google+ و Facebook از مجموعه داده دانشگاه استنفورد استفاده شده و شکلی از داده مورد نیاز، استخراج و بررسی گردیده است. در این کار، بيشترین تمرکز بر روي ويژگي‌هاي اعضای گروه‌ها است؛ به گونه‌اي که ويژگي‌هاي اعضائي که در مراکز تمام حلقه‌ها هستند به دست آمده و با يکديگر مقايسه شده‌اند. نتايج حاصل نشان مي‌دهد در صورتي که احتمال تاثير يک ويژگي در حلقه‌ها نزديک به يک باشد، مراکز حلقه‌ها نيز آن ويژگي را دارند. در این مقاله پس از پرداختن به مفاهیم پایه، ابتدا به تشریح شاخص اندازه‌گیری مرکزیّت می‌پردازیم، و در ادامه جزئیّات داده‌های مورد پردازش و روش پردازش آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتائج بدست آمده ارائه و تحلیل می‌گردد. در انتها ضمن تشریح روش ارزیابی، نتائج حاصل از ارزیابی این پژوهش ارائه خواهد شد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله