فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

ارائه یک شبکه پتری فازی رنگی از رفتار کاربران در وب به منظور تبلیغات هدفمند

نویسنده (ها)
  • آرزو یکتاپرست
  • علی هارون‌آبادی
مربوط به کنفرانس هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
چکیده استفاده هم‌زمان از اطلاعات ساختاري و اطلاعات پيمايش كاربران يكي از چالش‌هاي مطرح در بهبود كارايي الگوريتم‌هاي شخصي‌‌سازي وب مي‌باشد.در اين مقاله معيار جدید وزن‌دهي"تاریخ" را به دو معیار قبلی که شامل "مدت زمان مشاهده صفحه" و "فركانس مشاهده صفحه" هستند، براي محاسبه وزن صفحات مشاهده ‌شده توسط كاربران افزودیم، كه به خوبي ميزان اهميت و علاقه كاربران را به آن صفحه نشان مي‌دهد. در این مقاله، بعد از بررسی رفتار کاربران، به این نتیجه رسیدیم که هر کاربر امکان دارد به چندین گروه از صفحات علاقه‌مند باشد و این مفهوم را با صورت فازی بیان کردیم.گروهی از کاربران را که دارای رفتار و علایق یکسانی هستند را خوشه‌بندی کرده و در ادامه به منظور مدل کردن رفتار کاربر از مدل‌های رسمی به علت پشتیبانی از ساختار و قابلیت نمایش رفتار کاربران را در وب دارند، استفاده نمودیم. نتایج بدست آمده میزان موفقیت استفاده از شبکه پتری فازی رنگی را در مقایسه با روش‌های پیشین نشان می‌دهد.در این مقاله، سعی شده به اهداف خود که شامل بهبود تعامل کاربران با وب، فراهم کردن تبلیغات متناسب با کاربران بدون درخواست صریح آنان وارائه یک مدل رسمی به منظور پيشنهاد تبلیغات به صورت هدفمند به كاربران ارائه شده است.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله