مشاهده مشخصات مقاله
راهکاری برای ارزیابی محتوای الکترونیکی براساس تحلیل برچسبها
نویسنده (ها) |
|
مربوط به کنفرانس |
هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
در محیط¬های الکترونیکی، به خصوص وبگاه¬ها، محتوا از اهمیّت خاصی برخوردار است. بدین معنی که امروزه محتوای وب بهترین بستر برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه است. افزایش اهمیت محتوا از دو جنبه قابل بررسی است: اولاً از دیدگاه موتورهای جستجو و ثانیاً از منظر کاربران. در حین جستجو، موتور¬ها در یافتن محتوای با کیفیت از کلمات کلیدی داده شده استفاده میکنند و این مهم¬ترین عامل برای امتیازبندی آن¬ها است. کاربران نیز در سراسر دنیا به دنبال اطلاعات با کیفیت و به بیان دیگر در پی محتوای جامعتری هستند. اضافه کردن کلمات کلیدی اثربخش روشی است که توسط خبرگان بازاریابی اینترنتی استفاده می¬شود.
در این پژوهش ما با بررسی برچسب¬های الصاق شده توسط کاربران، محتوا را ارزیابی می¬کنیم. هر چه یک محتوا کامل¬تر باشد، تشخیص مفاهیم کلیدی آن توسط کاربران و موتور های جستجو دقیقتر است. در این مقاله برای هدف مذکور یک معماری و یک الگوریتم ارزیابی پیشنهاد شده است که پیادهسازی و آزمون آن در سیستم آموزش الکترونیکی صورت گرفته و نتایج بدست آمده برای بررسی صحت کار به صورت نمودار و جدول در این مقاله ارائه شده است. راهبرد رفع ابهام مفهوم کلمات مبتنی بر پایگاه داده لغوی WordNet، برای تشخیص میزان صحت برچسبهای کاربر در مقایسه با موارد تعیین شده توسط خبره در نظر گرفته شده است. در پایان حاصل ارزیابی بانظر فرد خبره مقایسه شد و نتائج حاصل نشانه از صحتو دقّت راهکار پیشنهادی دارد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|