مشاهده مشخصات مقاله
مدلسازی پاسخگویی مشتریان در بازاریابی مستقیم با استفاده از تکنیکهای داده کاوی
نویسنده (ها) |
-
مریم دانشمندی
-
مرضیه احمدزاده
|
مربوط به کنفرانس |
هفدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
چکیده |
شناسایی مشتریانی که احتمال دارد به تبلیغات بازاریابی واکنش نشان دهند مبحث بسیار مهمی در بازاریابی مستقیم می باشد. برای اینکه بتوانیم تصمیم بگیریم تبلیغات برای کدام یک از مشتریان بایستی ارسال شود، مشتریان به دو گروه مشتریان پاسخگو و غیر پاسخگو تقسیم می شوند. شناسایی این دسته از مشتریان مزیت های بسیاری برای کسب و کار ها ایجاد می نماید به طور مثال با شناسایی مشتریان پاسخگو و ارسال تبلیغات تنها به این دسته از مشتریان، هزینه بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد همچنین ارسال تبلیغات به این دسته از مشتریان باعث افزایش سودآوری شرکتها می شود ودر نهایت باعث می شود که مشتریان غیر پاسخگو از هجوم تبلیغات ناخواسته در امان بمانند.امروزه یکی از روشهای شناسایی مشتریان پاسخگو استفاده از روشهای داده کاوی می باشد.در این مقاله هدف ما این است که با مقایسه مدلهای مختلف داده کاوی بر روی یک مجموعه داده واقعی به بهترین مدلی دست پیدا کنیم که از دقت و کارایی بالاتری نسبت به بقیه مدلها برخوردار باشد بنابراین با اعمال مدلهای مختلف درخت تصمیم و شبکه عصبی بر روی مجموعه داده به مقایسه کارایی این مدلها پرداختیم ودر نهایت به این نتیجه رسیدیم که درختهای تصمیم بر روی این مجموعه داده از کارایی بالاتری برخور دار هستند. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
-
برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
-
برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال
|
خرید مقاله
|
|