فا   |   En
ورود به سایت
۲٠ اسفند ۱٣۹۱
برنامه بازدید از رصدخانه شهرداری تهران

شهرداری تهران به منظور آشنایی شرکت کنندگان در هجدهمین کنفرانس ملی انجمن کامپوتر ایران، امکان بازدید علاقه مندان را از رصد خانه شهری در طی برگزاری این همایش  تهران فراهم نموده است

نحوه بازدید علاقه مندان از رصد خانه شهری تهران:
-    کل زمان بازدید 3 ساعت بوده که در تاریخ های 23 و 24 اسفند ماه با تدارک ایاب و ذهاب از محل دانشگاه شریف تا محل رصد خانه در مجاورت برج میلاد توسط شهرداری تهران صورت می پذیرد.
-    زمان و تاریخ دقیق بازدید هر یک از افراد پذیرفته شده متعاقبا اعلام می شود.
-    هزینه بازید از رصد خانه شهری تهران برای هر نفر 500  هزار ریال( معادل 50 هزار تومان) می باشد که از طرف سازمان فناوری اطلاعات ارتباطات شهرداری تهران برای شرکت کنندگان در کنفرانس هجدهم پرداخت شده و به صورت رایگان صوررت می گیرد.
-    ظرفیت ثبت نام برای بازدید 20 نفر بوده که بر اساس اولویت ثبت نام صورت می گیرد


افراد متقاضی ثبت نام می بایست به منظور برنامه ریزی بازدید از رصد خانه شهری تهران اطلاعات زیر را به نشانی csi2013[at]csi.org.ir  و با موضوع 'بازدید از رصد خانه شهرداری' ارسال نمایند
-    نام
-    نام خانوادگی
-    مدرک تحصیلی
-    رشته تحصیلی
-    شغل و سمت
-    شماره تماس

معرفی رصدخانه ی شهرداری تهران


رصدخانه‌های شهری یا Urban Observatory  محلی است که در کشورهای توسعه‌یافته برای دست‌یابی به اهداف گوناگونی تاسیس شده و توسعه می‌یابند.
عمده هدف از تاسیس رصدخانه‌ها مانیتورینگ شهر و نظارت بر کلیت و جزئیات شهر است. طبعاً تهران نیز به نوبه خود به عنوان یک کلانشهر به چنین نظارتی احتیاج دارد. اصلی ترین مأموریت رصدخانه این است که بتواند آنچه را که در شهر به لحاظ مسائل مختلف کالبدی، اجتماعی و عملکردی پیش می‌آید در دوره‌های زمانی متفاوت به گونه‌ای، نمایش داده و تحلیل کند. همچنین بتواند به‌طور هم‌زمان، دیدی کلان و جزئی از شهر به مدیریت شهری ارائه کند. به بیان ساده رصدخانه شهری تهران محلی است برای رصد آمار و اطلاعات، شاخص‌ها و بررسی و تحلیل اطلاعات وقایع شهر تهران، رصدخانه به شهر تهران با همه موجودیت‌های آن می نگردد و این امکان را در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد که آمار و اطلاعات و شاخص‌های مدیریت شهر مانند پارامترهای کیفیت زندگی شهروندان، زیرساخت‌های شهری، اثرات تصمیم‌های مدیریتی بر پیکره شهر، وضعیت ساخت و ساز شهر، کیفیت سازه‌ای شهر، وضعیت حمل و نقل و از همه مهم‌تر شاخص‌هایی را که در نبود مدیریت واحد شهری تا کنون به دست آوردن آن‌ها به راحتی میسر نبوده است در رصدخانه و در کنار یکدیگر مشاهده کنند. این مهم، کمک شایانی به مدیریت بهتر شهرمان خواهد داشت.



 

آرشیو اخبار





عضویت در انجمن کامپیوتر ایران