فا   |   En
ورود به سایت
۱۵ دی ۱٣۹۵
همکاری انجمن کامپیوتر ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در خصوص طرح مرورگر بومی و برنامه‌های انجام شده در این مورد


در راستای طرح جویشگر بومی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با همکاری انجمن کامپیوتر ایران به‌منظور پاسخ به دغدغه‌های فرهنگی و امنیتی موجود در قبال استفاده از بستر وب، طرح مرورگر بومی را آغاز کرده است.

در این طرح سعی می‌شود تا چارچوبی برای نزدیکی تمامی متخصصان و علاقه‌مندان در حوزه‌ی مرورگر‌های اینترنتی فراهم شود تا بتوان با بررسی نیازمندی‌ها و ویژگی‌های خاص این حوزه، زمینه‌های لازم برای تولید مرورگر‌های بومی را فراهم کرد.

بدین منظور بررسی نیازمندی‌های مختلف ازجمله نیازمندی‌های فنی این پروژه با مشارکت انجمن کامپیوتر ایران در حال انجام است به‌طوری‌که تعدادی دانشنامه در خصوص مباحث مختلف مرتبط با معماری و امنیت در سایت انجمن مرورگر بارگذاری شده است. برگزاری همایش‌های تخصصی در خصوص طرح مرورگر بومی در برخی دانشگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که با مشارکت انجمن کامپیوتر در حال جریان است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به نشست‌های برگزارشده با اساتید، شرکت‌های فعال و متخصصان این زمینه در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زمینه‌های فعالیت انجمن مرورگر می‌توانید به آدرس www.iranbrowser.ir مراجعه کنید.

 

نخستین نشست برگزارشده در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در 95/9/6:

 

 

نشست برگزارشده در دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 95/9/21:

 

آرشیو اخبار





عضویت در انجمن کامپیوتر ایران