مشاهده مشخصات مقاله
شناسایی تردید مشتریان در فروشگاه آنلاین بر اساس تعامل آنها با دستگاههای لمسی
Authors |
-
فریبا عزیزیان
-
مرجان کائدی
|
Conference |
بیست و ششمین کنفرانس بینالمللی انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
با گسترش اینترنت و افزایش استفاده از خرید آنلاین، تحلیل تعاملات کاربران با فروشگاههای آنلاین برای استخراج احساسات و الگوی رفتار آنها مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. تردید یکی از مواردی است که ممکن است کاربر در تعامل با یک فروشگاه آنلاین به آن دچار شود و در نتیجه از خرید خود صرفنظر کند. با شناسایی زودهنگام تردید مشتری میتوان اقداماتی برای رفع تردید مشتری انجام داد و از رها کردن خرید توسط مشتری پیشگیری کرد و معیارهایی نظیر سودآوری فروشگاه و رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش داد. در این پژوهش، مساله تشخیص تردید مشتریان فروشگاه آنلاین به صورت ضمنی و بدون مداخله مستقیم آنها درنظر گرفته شده است و برای شناسایی تردید مشتریان، تنها از تعاملات لمسی آنها با وبسایت استفاده میشود. برای این منظور، تعاملات لمسی مشتریان در وبسایت یک فروشگاه آنلاین به مدت شش ماه جمعآوری شد. سپس با استفاده از داده کاوی و یادگیری ماشین، مدلهایی برای پیشبینی تردید مشتریان استخراج شد. درخت تصمیم با صحت 034/85 درصد بهعنوان مدل مناسب انتخاب شد و در وبسایت فروشگاه پیادهسازی شد. سپس مدل به صورت آنلاین و در تعامل با مشتریان نیز ارزیابی شد. نتایج نشاندهنده دقت بالای روش پیشنهادی برای تشخیص تردید مشتریان است. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|