مشاهده مشخصات مقاله
نظر کاوی جنبهگرا به کمک استخراج روابط معنایی
Authors |
-
مائده شیخ حسنی
-
محرم منصوری زاده
-
میرحسین دزفولیان
|
Conference |
بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
یکی از دغدغههای مصرفکننده محصولات، داشتن یک پیشزمینه ذهنی با توجه به نظرات خریداران قبلی، نسبت به یک محصول، قبل از تصمیمگیری برای خرید آن است.در کنار مصرفکنندگان، تولیدکنندگان هم برای بهبود محصولات قبلی و پیشی گرفتن در بازار فروش نسبت به رقیبان به نظرات مصرفکنندگان محصولات خود اهمیت میدهند. امروزه با افزایش تولید برخط محتوا توسط کاربران در شبکههای اجتماعی درباره یک شی واقعی یا انتزاعی، امکان رسیدن به اهداف بالا فراهمشده است. اما وجود انبوهی از اطلاعات، تحلیل آنها را سخت کرده است به همین دلیل نظرکاوی از جایگاه ویژهای در متنکاوی برخوردار است. نظرکاوی رشتهای از مطالعات است که در آن عقیده، احساس، ارزیابی، گرایش و هیجان مردم از زبان نوشتاری تحلیل میشود. نمونهای از نظرکاوی، نظرکاوی ریزدانه جنبه گرا است که در آن جنبههای مهم یک قلم از متن نظر استخراجشده و جهتگیری هر جنبه بر اساس احساس ذکرشده تخمین زده میشود. در اینجا هر جنبه ویژگی یا جزئی از یک قلم و جهتگیری همان ارزش عددی بیانکننده احساس کاربر است. ما در این پژوهش با استخراج ویژگیها ازمتن و استفاده از میدان تصادف شرطی بهعنوان مدل یادگیر، جنبههای نهفته در متن نظرات را استخراج کردیم. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که روش مورد استفاده در این پژوهش عملکردی قابل رقابت با بهترین روشهای موجود روی مجموعه دادگان Semeval2014 دارد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|