فا   |   En
Login
مشاهده‌ مشخصات مقاله

یک مدل جدید مدیریت اعتماد در اینترنت اشیاء اجتماعی

Authors
  • امید یوسفی
  • غلامحسین اکباتانی فرد
Conference بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
Abstract ادغام اینترنت اشیا و شبکه‌های اجتماعی، مفهوم جدیدی با عنوان اینترنت اشیاء اجتماعی پدید آورده است که بر طبق آن اشیا قادر هستند تا به‌صورت خودمختار و با در نظر گرفتن مالکشان، روابط اجتماعی ایجاد کنند. ممکن است مالکان و اشیاءِ مخرب بر اساس روابط اجتماعی که با دیگر اشیاء دارند، حملات زیان‌باری را انجام ‌دهند، ازاین‌رو ارزیابی اعتماد سرویس‌دهنده‌ها یک موضوع مهم برای شناسایی بهترین سرویس‌دهنده است. در این مقاله یک مدل مدیریت اعتماد جدید مبتنی بر چهار ویژگی اعتماد معرفی می‌شود. مدل با اکثر حملات اعتمادی معرفی‌شده مقابله کرده و همچنین برای سرویس‌های ارائه‌شده توسط هر گره، سطوح سرویس در نظر گرفته‌شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که مدل ارائه‌شده می‌تواند بهترین سرویس‌دهنده را برای مقابله با اکثر حملات مرتبط انتخاب کند.
قیمت
  • برای اعضای سایت : 100,000 Rial
  • برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
  • برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial

خرید مقاله