مشاهده مشخصات مقاله
پیشنهاد دوست در شبکههای اجتماعی با استفاده از تشابه SRank
Authors |
-
هانیه نوروزی
-
محمدرضا خیامباشی
-
هادی خسروی فارسانی
|
Conference |
بیستمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
شبکههای اجتماعی در چند سال اخیر رشد گستردهای پیدا کردهاند، به گونهای که امروزه شبکههایی چون فیسبوک با بیش از یک میلیارد کاربر در صدر جدول مشهورترین شبکههای اجتماعی قرار گرفته است. این شبکهها، با دریافت اطلاعات شخصی کاربران و علایق آنها میتوانند منابع مناسبی برای بهبود سیستمهای توصیهگر در تجارت و بازاریابی الکترونیکی باشند. کشف کاربران متشابه و خوشهبندی آنها از دغدغههای اصلی این شبکهها محسوب میشود و دقت بالای این کشف میتواند در بهبود پیشنهادات در این شبکهها موثر باشد. در این مقاله، به بررسی برخی روشهای رایج کشف تشابه ساختاری کاربران مانند SRank و SimRank و استفاده از آنها در شبکههای اجتماعی پرداخته میشود. در این روشها، روابط کاربران با یکدیگر مورد سنجش قرار گرفته و افراد با ویژگیهای مشابه به هم در یک خوشه قرار داده میشوند که خوشهبندی پیشنهادی دارای سرعت بیشتر نسبت به روش پیشین است. سپس توصیههایی براساس کاربران با بیشترین تعداد دوست در خوشهها صورت میگیرد. هدف از این مقاله پیشنهاد دوست در شبکههای اجتماعی به جهت افزایش میزان اطلاعات دربارهی کاربران و شناخت بهتر آنان است که متد SRank دارای دقت بیشتر حداقل 10 درصدی نسبت به متد Simrank میباشد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|