مشاهده مشخصات مقاله
روش ژنوفازی پيشبينی بخشبندی مشتریان برای بهبود سودآوری بازاریابی مستقیم در صنعت بانکداری
Authors |
-
فرهاد ظفری
-
فريا نصيری مفخم
-
رضا حسینیپور دالنجان
|
Conference |
نوزدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
امروزه با تشدید رقابت بین شرکتها، سازمانها هزينههای بيشتری را صرف فعاليتهای تبلیغاتی میکنند. از اين رو استفاده از تکنیکهایی که نرخ پاسخ عمليات تبلیغاتی را بهبود می بخشند با ارسال پیامهای تبلیغاتی به مشتریانی که انتظار میرود به محتوای پیام تبلیغاتی ارسال شده علاقمند باشند، اهمیتی روزافزون يافته است. در این پژوهش با ترکیب استنتاج فازی و الگوریتم ژنتیک، روشی جدید برای بهبود سودبخشی فعاليت تبلیغاتی ارائه میشود. روش پیشنهادی به همراه روشهای دیگر دادهکاوی، نظیر درخت تصمیم و روش بیز بر روی مجموعه داده یک بانک پرتغالی در مورد تمايل مشتریان به گشايش سپرده مدتدار ارزيابی میشود. در روش ارائه شده، مشتریان با استفاده از منطق فازی بخشبندی شده و به منظور بهبود فعاليتهای تبلیغاتی و افزایش سودآوری آنها، از الگوریتم ژنتیک برای یافتن بهترین بخشبندی ممکن استفاده میشود. این روش با ارسال پیشنهاد به مشتريانی که به احتمال قوی پاسخ میدهند، کارایی را به میزان قابل توجهی نسبت به ارسال پیشنهاد به تمامی مشتریان بهبود میبخشد. نتایج آزمایشهای انجام شده نشان میدهد که روش پیشنهادی در تمامی حالات بهتر از روش بازاریابی انبوه است. همچنین در سناریوهای واقعی، بسیار بهتر از دو الگوریتم درخت تصمیم و بیز عمل میکند. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|