مشاهده مشخصات مقاله
شناسایی سرویسها با محوریت مدل اهداف و مدل فرآیندهای کسب و کار
Authors |
-
محمدجواد امیری
-
امیر محمدزاده لاجوردی
|
Conference |
هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
شناسایی سرویس اولین و اصلیترین گام در توسعه سرویسگرا میباشد. در این مقاله به معرفی روشی برای شناسایی سرویسها با استفاده از مدل اهداف و مدل فرآیندهای کسب و کار پرداخته شده است. بر این اساس، ابتدا مدل فرآیندهای کسب و کار وضعیت موجود سازمان با استاندارد BPMN2.0 و همچنین مدل اهداف با روش GBRAM ایجاد میگردد. در ادامه با تحلیل سازمان و در نظر گرفتن ملاحظات نرمافزاری، مدل فرآیندهای کسب و کارِ سیستمِ مطلوب ترسیم میشود. با مدل کردن ارتباط اهدافِ موجود در مدل اهداف و استفاده از ارتباط وظایف موجود در مدل فرآیندهای کسب و کار، پس از طی چند گام ماتریس وظیفه-وظیفه استخراج میگردد که با اعمال خوشه بندی بر آن با استفاده از ابزار Bunch و تابع هدف Turbo-MQ سرویسهای فناوری شناسایی میگردند.
توجه به معیار استفاده مجدد، استفاده از اهداف و فرآیندهای کسب و کار به صورت توامان، شناسایی خودکار سرویسها و توجه به سرویسهای فناوری به جای سرویسهای کسب و کار، برتریهای این روش نسبت به روشهای مشابه میباشد که نتیجه حاصل از این روش در یک مورد مطالعه واقعی بیانگر این برتریها میباشد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|