مشاهده مشخصات مقاله
معرفی یک مدل اعتماد جدید برای انتخاب وب سرویسها
Authors |
|
Conference |
هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران |
Abstract |
معماری سرویس¬گرا روشی جدید و در حال تکامل است که امکان ساخت برنامه¬های توزیع شده را در قالب سرویس¬هایی قابل اکتشاف در سطح شبکه، با اتصال سست و استقلال بالا فراهم می¬کند. به¬دلیل افزایش تعداد سرویس¬ها و وجود چندین سرویس با عملکرد یکسان برای هر درخواست، مسئله¬ی انتخاب بهینه¬ترین سرویس در این معماری تبدیل به یک مسئله¬ی پیچیده و چالش برانگیز شده است.
اولین گام در فرآیند انتخاب سرویس¬، تعیین معیارهای انتخاب است. در این مقاله از اعتماد و شهرت به¬عنوان معیاری برای انتخاب بهترین سرویس استفاده شده و مدل اعتماد جدیدی برای فاز انتخاب پیشنهاد می¬شود. مدل اعتماد پیشنهادی، اعتماد را از تمام جوانب مورد بررسی قرار داده و روابط اجتماعی میان مصرف¬کنندگان را برای مدل¬سازی اعتماد در نظر گرفته است. سپس، چگونگی محاسبه¬ی درجه اعتماد سرویس مرکب در این مدل، بررسی خواهد شد و در نهایت چارچوبی برای فاز انتخاب طراحی می¬شود، که در آن از مدل پیشنهادی استفاده شده است. چارچوب پیشنهادی، سرویس مرکبی را به کاربر ارائه می¬دهد که از تمام ابعاد مورد اعتمادترین سرویس است و چند بعدی بودن مدل اعتماد موجب می¬شود هیچ فرد یا گروهی خاص نتواند با نرخ¬دهی غلط خود الگوریتم انتخاب را به اشتباه بیندازد. |
قیمت |
-
برای اعضای سایت : 100,000 Rial
-
برای دانشجویان عضو انجمن : 20,000 Rial
-
برای اعضای عادی انجمن : 40,000 Rial
|
خرید مقاله
|
|