فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

دیدگاه هوشمندسازی توسعه ایستگاه¬های مترو متناسب با هدف مدیریت تقاضای شهری- مطالعه موردی تاثیر افتتاح ایستگاه¬های جدید در مترو بر رفتار مسافران

نویسنده (ها)
  • امیر پروانه پور
  • آیدا تجویدی
  • مریم شاه پسند
  • سید محمد ایوب زاده
مربوط به کنفرانس کنفرانس فناوری اطلاعات در مدیریت شهری
چکیده ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش تقاضای سفر در شهرهای بزرگ منجر به گسترش و توسعه روزانه شبکه حمل ونقل عمومی، و بالطبع بررسی ابعاد مختلف این موضوع از سوی مدیران شهری گردیده.راه آهن شهری( مترو) ، به عنوان یکی از ارکان اصلی و مهم در این حوزه است تاجایی که یکی از شاخص های توسعه یافتگی شهر‌ها نیز محسوب می شود. خطوط مترو نقش به سزایی را در تعیین رفتار شهروندان در سفرهای درون شهری ایفا می¬کند. مطالعه¬¬¬ی رفتار سفرهای درون شهری جهت توسعه ایستگاه¬های جدید مترو، قبل و بعد از راه اندازی ایستگاه از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این پژوهش تعداد مسافران مترو در گذر زمان، متناسب با حجم سفرها در ایستگاه¬های قبلی و با درنظر گرفتن افزایش ایستگا¬ه¬های جدید مورد مطالعه قرار گرفته است. این مهم به کمک تحلیل اطلاعات حاصل از تراکنش¬های تولید شده کارت بلیت الکترونیک انجام شده است. هر تراکنش به منزله یک سرویس ارائه شده برای جابه¬جایی در این شبکه حمل ونقل است. نتایج بررسی این تراکنش-ها نشان¬دهنده رفتار تقاضای سفر درون شهری با شبکه حمل¬ونقل ریلی (مترو) است که در بازه زمانی 4 سال(1391 تا 1395) و تاثیر قابل توجه تعداد مسافران جدید(جذب مسافران) در اثر افتتاح و بهره¬برداری از ایستگاه¬های: میدان منیریه، میدان راه آهن، جوادیه، زمزم و آزادگان می‌باشد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله