فا   |   En
ورود به سایت
مشاهده‌ مشخصات مقاله

ارزیابی و رتبه بندی شهرت نام های تجاری با استفاده از روش تحلیل احساسات در رسانه ی اجتماعی توییتر

نویسنده (ها)
  • میترا بهبودی
  • ساسان حسینعلی زاده
مربوط به کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر
چکیده گسترش رسانه های اجتماعی آنلاین و افزایش تمایل کاربران و مشتریان به انتشار عقاید و نظرات خود در محیط وب، فرصتی ارزشمند برای سازمان ها جهت بررسی تمایلات و ترجیحات مشتریان و همچنین ارزیابی شهرت نام های تجاری است. هدف اصلی در این پژوهش ارائه روشی نوین جهت سنجش و رتبه بندی شهرت نام های تجاری با استفاده از روش تحلیل احساسات در شبکه ی اجتماعی توییتر است. در این پژوهش استخراج و طبقه بندی نظرات و عقاید کاربران با بهره گیری از رویکردهای ترکیبی مبتنی بر لغت نامه، الگوریتم های یادگیری ماشین و نیز روش های پردازش زبان طبیعی انجام می گیرد. نتایج نشان می دهد الگوریتم های Naïve Bayes و Support Vector Machine با انتخاب ویژگی های Tri-grams و TF بهترین عملکرد را در میان مدل های مورد آزمون داشته اند. همچنین به کارگیری مقادیر مختلف پارامتر جریمه به منظور حل مشکل ماتریس پراکنده در داده های متنی کلان, سبب افزایش کارآیی در الگوریتم های مورد استفاده شده است. نوآوری اصلی این پژوهش به کارگیری روش خودکار تحلیل احساسات و استفاده از نظرات و عقاید کاربران در شبکه های اجتماعی جهت ارزیابی و طبقه بندی شهرت نام های تجاری است. همچنین ارتقای معیارهای ارزیابی طبقه بندی کننده ها در مقایسه با مدل های پیشین تحلیل احساسات و استفاده از مجموعه ای کارآمد از ویژگی ها، از جمله سایر دست آوردهای این تحقیق می باشد.
قیمت
  • برای اعضای سایت : ۱٠٠,٠٠٠ ریال
  • برای دانشجویان عضو انجمن : ۲٠,٠٠٠ ریال
  • برای اعضای عادی انجمن : ۴٠,٠٠٠ ریال

خرید مقاله