فا   |   En
ورود به سایت
۱٨ اسفند ۱٣۹۵
تقدیر از مقاله برتر و اختتامیه کنفرانس فناوری اطلاعات در مدیریت شهری

با پایان‌یافتن اولین دوره کنفرانس فناوری اطلاعات و مدیریت شهری، اختتامیه این کنفرانس در روز هجدهم اسفندماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار گردید و از مقاله برتر این کنفرانس تقدیر به عمل آمد.

اولین دوره از کنفرانس «فناوری اطلاعات در مدیریت شهری» در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار شد و در این دو روز، پژوهشگران به ارائه مقالات پذیرفته‌شده پرداختند. در پایان این دو روز و در حاشیه مراسم اختتامیه کنفرانس، به انتخاب هیئت داوران، از برترین مقاله ارائه‌شده تقدیر به عمل آمد.

 

مقاله «توسعه یک معماری جدید برای سیستم اطلاع‌رسان ترافیک با استفاده از بستر ارتباطات تعاملی» در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، نوشته آقایان محمدحسین نورانیان و احمدرضا تحسیری با نظر هیئت داوران کنفرانس، عنوان بهترین مقاله را از آن خود کرد. برای دریافت این مقاله و همچنین دیگر مقالات ارائه‌شده در کنفرانس، می‌توانید به بخش آرشیو مقالات مراجعه نمایید.

 

در ادامه می‌توان چکیده مقاله برتر کنفرانس را مطالعه کرد.

در این مقاله، با مرور سیستم‌های اطلاع‌رسان ترافیک و بررسی اشکالات موجود، به معرفی معماری جدید برای سیستم اطلاع‌رسان، بر پایه‌ی بستر ارتباط تعاملی پرداخته شده است. در سیستم‌های اطلاع‌رسان امروزی، انتشار یک‌سویه اطلاعات ترافیکی به رانندگان باعث عدم اطلاع از میزان تاثیر اطلاعات بر روی رفتار ترافیکی رانندگان شده است. در تحقیقات اخیر نیز نشان داده شده که تاثیر انتشار گسترده اطلاعات ترافیکی، ممکن است با هدف کاهش ازدحام ناسازگار باشد. ماهیت تاخیری اطلاعات ترافیکی منتشر شده، با توجه به ماهیت دینامیکی ترافیک، ایراد دیگری است که بر معماری فعلی وارد است. در معماری پیشنهادی، با استفاده از ظرفیت‌های شبکه اینترنت و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه هوشمند که در دسترس بسیاری از رانندگان قرار دارد، سازوکاری دوسویه برای تشخیص و پیش‌بینی وضعیت ترافیک و همچنین راهنمایی اختصاصی به رانندگان طراحی شده است. این روند دوسویه، منجر به کنترل میزان تاثیرگذاری سیستم اطلاع‌رسان بر وضعیت ترافیک شده و باعث بهبود وضعیت ترافیک خواهد شد. برای کمی‌سازی بهبود ترافیک و مقایسه عملکرد معماری جدید با معماری فعلی، شبیه‌سازی انجام شده و نتایج تحلیل شده است. نتایج شبیه‌سازی، عملکرد بهتر معماری جدید را در مقایسه با معماری قبلی و با حالتی که هیچ سیستم اطلاع‌رسانی موجود نباشد، نشان داده است.

آرشیو اخبار





عضویت در انجمن کامپیوتر ایران