استفاده از شبکههای اجتماعی برای بهبود مدیریت ارتباط با مشتری
در دنیای امروز شبکههای اجتماعی توجه افراد بسیاری را به خود جلب کردهاند. در رسانههای اجتماعی محصولات بسیاری توسط شرکتها معرفی میشوند و انتخاب در این حجم عظیم برای مشتری دشوار خواهد بود. سیستمهای پیشنهاددهنده بخش مهمی از تجارت الکترونیکی هستند، زیرا تعداد اندکی محصول را مطابق با سلیقهی مشتری به او پیشنهاد میدهند. کارهای انجام شده در این زمینه راهحلهایی را ارائه میدهند که شرکتها بتوانند وفاداری مصرفکنندگان خود را جلب کنند و از طریق شناسایی سلایق مشتریان پیشنهادات صادقانهای را به آنها ارائه دهند. در این مقاله یک سیستم پیشنهاددهنده ترکیبی بهمنظور پیشنهاد فیلم ارائه میشود. این سیستم بهمنظور بهرهمندی از بهترین ویژگیها و غلبه بر محدودیتهای موجود در تکنیکهای فیلترسازی مشترک و فیلترسازی مبتنی بر محتوا آنها را ترکیب میکند. هدف الگوریتم پیشنهادی پیشبینی پسندیدن یا نپسندیدن فیلم، توسط کاربر است. این الگوریتم به کمک اعتبارسنجی متقابل ارزیابی شده است و نتیجهی قابلقبولی را به دست آورده است.
|